Американският гигант Coca-Cola ще разгледа въпроса за затлъстяването в серия реклами, чието излъчване започва в САЩ, където последиците за здравето от консумацията на безалкохолни напитки предизвиква спорове, съобщи АФП.

Групата обяви в изявление предстоящото от понеделник вечерта излъчване по националните кабелни вериги на видео, „което ще насърчи всеки да имат предвид, че всички калории имат значение за контролиране на теглото, включително и тези на продуктите на Coca-Cola, и на всички храни и напитки”.

Coca-Cola потвърди и своя „ангажимент да предложи по-голям избор на напитки, включително и нискокалорични и некалорични, и да съобщава ясно броя на калориите, съдържащи се във всичките й продукти”.

Друга реклама, която ще бъде пусната в сряда, заявява от своя страна „ясно, че едно кенче Coca-Cola има 140 калории” и „насърчава хората да се забавляват, горейки калории”.

Компанията припомня и изявлението си, че тя вече подкрепя серия от инициативи за насърчаване на заниманията с физически упражнения и казва, че е първата група за напитки в САЩ, която предоставя хранителна информация и калории на своите продукти.

Споровете за вредата от безалкохолните напитки бяха подхранени наскоро от частична забрана за продажби над половин литър в Ню Йорк. Решението, което ще влезе в сила през март и ще се прилага в ресторантите, стадионите и кината, цели да се бори срещу затлъстяването в град, в който 58% от населението е с наднормено и сврътхтегло според статистиката на кметството.