Преди няколко години Сайръс Масуми спуква тъпанчето си по време на полет. Отнема му четири дни да намери лекар, но от цялото това преживяване се ражда идея, която довежда до създаването на ZocDoc - интернет сайт за търсене на лекари.

Въпреки че някои се съмняват в успеха на подобна концепция, Масуми осъзнава, че хората вече търсят и оценява ресторанти и си задава въпроса защо не биха го правили и с лекари?

"Запазете концентрация и просто не спирайте," казва Масуми в интервю за блога Off the Cuff на CNBC като съвет за предприемачите, които се сблъскват със скептици. "Много хора ще ви кажат, че няма начин идеята ви да успее. Ако всички вярваха, че нещо ще е успешно, щяха всички да го правят."

Днес повече от 2 милиона души използват ZocDoc всеки месец, а на компанията й предстои да отвори офис във Финикс. Сайтът предлага доста повече от отзиви за лекари.

Той помага на хората да си записват часове при лекар или зъболекар, чиито кабинет се намира близо до тях, както и оказва съдействие с попълването на необходимите документи предварително. Пациентите също така могат да оценяват посещението си при лекарите, което кара последните да са още по-вежливи. Сайтът е безплатен за пациенти, но лекарите плащт такса, за да се регистрират там.

За да финансират разрастването на дейността си, от ZocDoc са набрали 95 млн. долара от сериозни инвеститори като DST Global, Goldman Sachs, Founders Fund, Khosla Ventures и други.

ZocDoc не е първото предприемаческо начинание на Масуми. Той основава първата си онлайн компания през 1999 г., която се е занимавала с предлагането на логистични услуги.

От опита си досега той е разбрал, че един от ключовете за успеха е наемането на подходящите хора. Дори и в момента той често преглежда CV-тата на кадидатите за работа в неговата компания.

"Харесва ми, че моите служители обичат компанията така, както я обичам аз," казва Масуми. "Те са приели, че всички ние сме родители на това петгодишно 'дете'."