Най-късно до 2015 г. летище "София" ще подмени системата си за кацане и излитане при мъгла. На аеропорта ще бъде внедрена една от най-модерните техники за преодоляване на лошите атмосферни условия.

Такава използват някои от най-големите летища в света, сред които Хийтроу, Франкфурт и Истанбул, съобщава БНТ.

От РВД смятат, че след промените летище "София" ще увеличи значително капацитета си при ниска видимост. Новата система ще облекчи и работата на служителите в новата контролна кула, която в момента разчита на наземен радар.

Наскоро е бил предотвратен опасен инцидент, благодарение на бдителността на един от служителите.

"Ако ние имахме тази нова система, за която говорим - A-SMGCS, много по-рано ръководител полети щеше да разбере, че самолетът не е застанал на пистата, не е пресякъл линията за разрешение за излитане на пистата, а е застанал на пътеката за рулиране.

Но въпреки това, благодарение на реакцията на ръководител полети, който визуално забелязва, че фаровете на самолета светят, според него не на точната позиция, успява да го спре на време, за да не стане инцидент", обяснява Иван Дяксов - заместник-директор на РВД.

Марио Николов работи на летище "София" вече почти 20 години. В момента е ръководител полети и координира дейността на екипа си. Признава, че работа му е напрегната, защото на ден, заедно с колегите си от другата смяна, обработват до 160 полета.

Въпреки това му носи и много удоволствие. "Там отсреща, сега е облачно и няма да видите, Лалето се вижда прекрасно. Често се случва самолетите, които кацнат, когато освобождават и гледат на там да питат какво е това и да казват, че е много красиво и биха отишли да покарат ски в София", споделя той.

От Ръководство "Въздушно движение" уточниха, че вече е избрана фирмата, която ще произведе и инсталира новата програма. Преди да заработи официално, целият екип поетапно ще премине през специален курс на обучение.