Аудиосистемите днес са стандартно оборудване за всеки автомобил и са разработени с навигационни системи и интернет.

През 1949 г. обаче единствената "функция" на радиото е била да може да се инсталира в таблото на колата.



Преди дигиталната революция: радио за автомобил на марката Blaupunkt в Porsche 356 Coupé от 1950 г.

За милиони водачи слушането на радио по време на шофиране е всекидневен навик. То предупреждава за задръствания, разнообразява ни по време на дълъг път и осигурява домашна атмосфера в колата.

98% от всички нови автомобили и 97% от всички употребявани имат инсталирано радио в тях, според последния доклад на DAT за автомобилната индустрия.

В началото музиката по време на шофиране е била скъп и рядък лукс. Първото автомобилно радио в Европа – 15-килограмовият уред на марката Blaupunkt – е струвало 465 марки през 1932 г.: една трета от цената на цялата кола.

То дори не се побирало в арматурното табло. Тежкият черен блок на радиото се състоял от пет стъклени тръби и приемал само на средни и дълги вълни.

Инженерите били главно насочени към намаляване на размера на радиото, а първото "тунинговано" радио се появява през 1953 г.