Печелившата стратегия на Chanel
Френската модна къща Chanel разпродаде цялата си зимна колекция значително по-рано от конкурентите си. Марката не бърза да разкрива нови магазини, но със своите осем колекции за година къщата за висша мода може да се състезава с производителите на масова конфекция.
„През ноември показахме новата си колекция. След два месеца всичко бе разпродадено“, съобщи пред Bloomberg Бруно Павловски- ръководител на модното подразделение на Chanel.
Марката Chanel принадлежи на френската Wertheimer brothers и за разлика от публичната LVMH не разкрива данни за продажбите. Според експертите от отрасъла бизнесът на култовата модна къща обаче върви по-добре от този на конкурентите ѝ: американският производител на чанти Coach и швейцарският Financiere Richemont, собственик на Cartier, съобщават за спад на продажбите, а американската Burberry се оплаква, че ѝ е трудно да задоволи изискванията на основните си клиенти- китайците. Ценността на бренда Chanel не се поставя под съмнение: по данни на Bain & Co., стоките със заветното лого са най-желани от китайките.
По оценката на Millward Brown Optimor, Chanel е четвърта по стойност модна марка в света след Louis Vuitton, Hermes и Rolex и струва около 5 млрд. евро, голяма част от които идват от парфюмерия и козметика.
Засега Chanel не бърза с откриването на онлайн магазин и се отнася внимателно към откриването на нови бутици. За сметка на това по отношение на пускането на нови колекции марката се оказа доста по-малко консервативна. Под наблюдението на креативния си директор Карл Лагерфелд тя пуска по осем колекции висша мода. Такава тактика позволява да се увеличи средната сметка на клиент за година: клиентите по-често влизат в магазина, знаейки, че ще открият нещо ново.