В далечната 1935 г. по пътищата на Америка се появило нещо ново и невиждано до момента - голям автомобил с две врати, предназначен да превозва не само пътници, но и техните вещи.

A в случаите, в които се налагало хората да преместят своята покъщнина от пренаселените градски центрове към развиващите се предградия и още по-далеч, носещият сполучливото название Chevrolet Suburban Carryall модел — известен още и като първия в света SUV (Sports Utility Vehicle) — бил в състояние да се справи и с тази задача.

Но времената тогава били коренно различни от днешните. SUV-moделът на Chevrolet далеч не бил толкова масово средство за придвижване, а въвеждането на безопасни стъкла на прозорците, двуцифрени стойности на максималната мощност и представянето на версията с четири врати са значими събития, отбелязвани едва ли не със заглавия по вестниците.

Днес добре оборудваните и предлагащи изключителни удобства SUV-модели са навсякъде, пренасяйки светкавично своите пътници от луксозните магазини в градските центрове до изпълнените с приключения маршрути сред природата и обратно. Всеки нов SUV-модел изглежда изпреварва досегашните си конкуренти, обещавайки повече – независимо дали става дума за размери, пространство или мощност.

Поне така беше доскоро. Появата на малките SUV доказва на практика, че голямото не винаги е и по-добро, a съдейки по популярността на тези модели в Европа, собствениците на автомобили от новото поколение са поразени от техните качества и предимства.

Докато останалите сегменти от автомобилния пазар бележат спад, продажбите на този специфичен вид SUV в Европа почти са се удвоили в периода от 2008 г. досега, като положителната тенденция не показва никакви изгледи за забавяне.

Трудно е да се определят с точност причините, които привличат хората към тези по-компактни, икономични и вероятно възприемани като по-модерни и ралични представители на SUV-класа. За едни потребители малкият SUV отрича по симпатичен начин всички натрупани през годините предразсъдъци за SUV-моделите и техните собственици.

Новият Chevrolet Trax, например, предлага удобен петместен интериор с общо осем възможни конфигурации на седалките и всички необходими кътчета, кутии, ниши и рафтове за съхранение на безбройните дреболии, които ни съпътстват в автомобилното ежедневие.

В същото време дължината и широчината на Trax са съответно едва 4.25 и 1.77 метра, а моделът успява да осигури търсеното от мнозина собственици на UV-автомобили усещане за извисяване над пътя.

Trax определено не е компромисен градски вариант на SUV и това не би трябвало да учудва никого, имайки предвид опитa и славата на марката Chevrolet в областта на SUV-автомобилите.

Моделът предлага богат избор от три икономични двигатели (два от тях с турбокомпресори), възможност за поръчка на издръжливи системи за движение извън пътя, които се включват при необходимост, както и модерни инфоразвлекателни решения на борда.

Системата Chevrolet MyLink дава възможност за използване в автомобила на съдържанието на личния смартфон като адресите в телефонната книга, аудиофайловете, както и приложенията за навигация и възпроизвеждане на предавания от интернет-радиостанции.

С пазарната премиера на Chevrolet Trax в Европа през тази пролет бъдещето на SUV-класа наистина започва да изглежда малко. И безспорно дългоочаквано за мнозина.