Първата българска куриерска компания, регистрирана на борсата, Спиди АД обяви в предварителен си финансов отчет за 2012 г. 54.4 млн. лв. годишни приходи и ръст от 13.9% на годишна база.

Приходите от куриерски услуги надхвърлят 52 млн. лв. и бележат ръст от 19.7%. По този начин дружеството продължава да ускорява растежа на основната си дейност, след като през 2011 г. беше постигнат ръст от 17.2%.

На практика компанията успява да надхвърли собствените си очаквания за 51 млн. лв. приходи от куриерски услуги, обявени публично в началото на ноември 2012 г. Особено силни резултати Спиди реализира през последното тримесечие, когато ръстът се е ускорил до 27.4%.

В доклада за дейността на компанията се посочва, че добрите резултати се дължат на общ ръст на търсенето на услугите й, като със значителен принос е развитието на новите услуги по доставка на палети и международните услуги. През последното тримесечие положително влияние оказва бумът в електронната търговия и сключването на партньорски договори с големи международни оператори на електронни магазини.

На консолидирана база е реализирана печалба от 7.67 млн. лв., което представлява 25.5% ръст спрямо 2011 г. Изпреварващият ръст на приходите над разходите води до подобрение на рентабилността на нетната печалба до 14.1%, спрямо 12.8% през 2011 г.

През 2012 г. Спиди АД увеличава с 80% размера на инвестициите в повишаването на капацитета и ефективността. От инвестираните 5.67 млн. лв. 2/3 са насочени към подновяване и увеличаване на автомобилния парк. Увеличен е и капацитетът на част от логистичните центрове, включително на централния хъб в София, който през ноември миналата година бе преместен в ново помещение, построено според технологичните изисквания на компанията на площ от 3.8 хил. кв.м. За сравнение, площта на предишния хъб е била 1.2 хил. кв.м.

От дружеството посочват, че с направените инвестиции до голяма степен завършват програмата по разширяване на капацитета до нива достатъчни компанията да поеме увеличението на превозваните пратки в средносрочен период.