Amazon е изпреварила Apple в класация на компаниите с най-добра репутация в САЩ, показва ново проучване.

От Harris Interactive са направили проучване сред повече от 14 000 души за своята класация на компаниите с най-добра репутация.

Компаниите биват класирани по шест основни критерии – социална отговорност, емоционално привличане, продукти и услуги, работна среда, финансови резултати и визия и лидерство.

Amazon е класирана в челната петица в пет от шестте критерия, като оглавява класацията при емоционално привличане и продукти и услуги. Гигантът в електронната търговия изпреварва конкурентите си с общ резултат от 82.62. (всеки резултат на 80 се счита за "отличен.")

Apple, която оглавяваше класацията през миналата година, заема второто място с 82.54 пункта, докато Walt Disney Company оформя челната тройка с 82.12.

Четвъртата и петата позиция са за Google и Johnson & Johnson с 81.32 пункта и 80.95 пункта, респективно.

Amazon, която скача от четвърто на първо място, запазва златна репутация в пет последователни години с резултат от над 80 пункта.

От Harris Interactive обобщават, че технологичните компании се радват на най-добра репутация, докато тютюневите компании имат най-лоша репутация.