Репутацията е от голямо значение. Начинът, по който една компания се възприема от обществото, влияе на това дали хората ще купуват или не продуктите й, върху инвестиционното поведение и т.н.

През тази година репутацията на много марки отново страда. BP все още се възстановява от катастрофата с платформата Deepwater Horizon, а на големите банки като JPMorgan Chase и Bank of America все още се гледа като на компании, които вредят на икономиката.

В проучването на Harris Interactive за 2012 г. се оценява репутацията на 60-те "най-забележими" компании в света. Проучването се базира на 20 пункта, групирани в категории Продукти и услуги; Финансово представяне; Работна среда; Социална отговорност; Визия и лидерство; и Емоционално въздействие.

Резултат под 50.0 пункта се счита за "критичен". В тази категория в миналото са попадали компании, които днес вече са фалирали като Enron, WorldCom и Adelphia.

Ето и кои са 11-те компании с най-лоша репутация в света:

11. Chrysler

Chrysler има резултат от 60.30 през тази година, в сравнение с 58.37 през миналата.

Репутацията на Chrysler се подобрява в сравнение с миналата година, което я отдалечава с шест места от дъното на класацията. От шестте автопроизводители в класацията за 2012 г. обаче Chrysler има най-лоша репутация (след нея се нарежда GM, която е на 17-то място от дъното).

10. ExxonMobil

Резултатът на ExxonMobil scored е 60.01 през тази година, в сравнение с 61.09 през 2011 г.

ExxonMobil подобрява класирането си до компанията с десетата най-лоша репутация в света, въпреки че резултатът й се влошава леко в сравнение с миналата година. Компанията не е попадала напоследък в новините заради инциденти като този с конкурента й BP, но постоянно ниският й резултат показва, че хората все още не вярват на енергийните компании.

9. Wells Fargo

Wells Fargo получава 59.5 пункта през тази година, в сравнение с 66.15 през миналата.

Големият спад при Wells Fargo може да бъде отдаден до голяма степен на продължаващите икономически проблеми след финансовата криза. Въпреки това, пет други компании за финансови услуги имат по-лоша репутация от Wells Fargo.

8. Comcast

Comcast получава 59.1 пункта през тази година, в сравнение с, 62.05 пункта за миналата.

Comcast се свлича с малко в класацията за 2012 г., но нейният конкурент Time Warner няма много поводи да се радва, тъй като е компанията с 13-тата най-лоша репутация в света.

7. News Corp

News Corp отбелязва 57.14 пункта през 2012 г., а през миналата година не е била в класацията.

Репутацията на News Corp пострада след PR катастрофата, причинена от скандала с подслушването на телефони от страна на News of the World. Така компанията се нареди почти наравно с най-мразените финансови институции.

6. Citigroup

Резултатът на Citigroup е 55.95 през тази година, намалявайки от 57.45 през миналата.

Citigroup се изкачва с две места в класацията, но губи няколко пункта. През тази година обаче тя вече не е най-ниско класираната банка.

5. JPMorgan Chase

JPMorgan Chase събира 54.84 през тази година, в сравнение с 61.15 пункта през миналата.

Резултатът JPMorgan Chase пада през 2012 г., а банката се свлича с четири места в класацията, но успява да избегне "критичния" статут, който дават от Harris на компании с резултат под 50 пункта.

4. BP

BP е с резултат 53.5 през тази година, в сравнение с 49.82 през миналата.

BP все още преминава през периода на възстановяване на репутацията си след катастрофалния петролен разлив, последвал след експлозията на платформата Deepwater Horizon в Мексиканския залив. Компанията обаче се възстановява доста добре и вече не е в "критичната" зона, отбелязана от Harris. От всички компании в класацията BP има най-голям прогрес в сравнение с миналата година в категорията социална отговорност.

3. Bank of America

Резултатът на Bank of America пада до 49.85 през тази година от 58.93 през миналата.

Bank of America е една от трите компании в класацията, които получават "критичен" статут от Harris през тази година, както и най-ниско класираната търговска банка. Въпреки че страда от същите проблеми по отношение на възприемането й, както и останалите големи банки, инцидент с таксите по кредитните карти допълнително навреди на репутацията й.

2. Goldman Sachs

Goldman Sachs отбелязва резултат от 47.57 пункта през тази година, в сравнение с 53.9 през миналата.

През по-голяма част от 2011 г. Goldman Sachs беше демонизирана от движението Окупирай Уолстрийт, което помогна това банката да попадне сред двете компании с най-лоша репутацията в света.

1. AIG

Резултатът на AIG през тази година пада до 46.18, в сравнение с 47.77 за миналата.

AIG запазва позицията си на компанията с най-лоша репутация с най-ниския резултат в тазгодишната класация. Хората все още гледат на компанията като един от най-големите играчи, замесени във финансовата криза, и като олицетворение за огромното заплащане на ръководителите на големите компании.