Най-мразените американски компании
Потребителите, служителите акционерите и данъкоплатците мразят големите корпорации поради една или друга причина. Ето обаче кои са най-мразените 10 щатски компании, според изданието 24/7 Wall St.
Попадането в тази негативна класация става по два показателя – единия удовлетвореността на потребителите относно цените, качеството на услугите и продуктите и възприятието на марката, другия – печалба, прогнози, цена на марката и продуктово развитие.
Някои от компаниите в класациите попадат поради сектора в който се намират. Така например авиокомпаниите, или телекомуникационните такива, които имат милиони клиенти е много вероятно да имат и много врагове. А ето и попадналите в класацията:
1. Facebook
С над 800 млн. потребителя към момента не е чудно, че социалната мрежа влиза в тази негативна класация. В сравнение с другите социални мрежи обаче, Facebook също не се представя особено добре, като има най-ниска степен на задоволяване на потребителите съгласно индекс на задоволеността на американските потребители.
Компанията непрекъснато пренебрегва личната неприкосновеност на личните данни на потребителите й. Компанията непрекъснато получава оплаквания от потребители относно това как се ползва личната им информация в мрежата.
Изследване сочи, че през 2011-та година 25.9% от потребителите на социалната мрежа са описали услугите и като „бедни“.
2. American Airlines
Компанията майка на самолетния превозвач потърси защита от кредиторите през ноември 2011-та година. Това доведе до огромни загуби за акционерите на компанията. Наскоро тя бе избрана за най-лошия авиопревозвач от американските потребители. По отношение на точното пристигане на самолетите на компанията тя непрекъснато попадаше в топ-три на най-лошите компании през последните пет години.
По отношение на третиране на багажа потребителите също имат непрекъснати оплаквания, като броят на отменените й полети са били със 70% повече от тези на конкурентите й.
3. AT&T
Компанията наскоро получи най-ниска оценка по отношение на предаставяните безжични услуги на своите клиенти. Тя изпитваше сериозни проблеми и със своята 3G мрежа. Антимонополните органи, както и редица потребителски организации атакуваха компанията за опитите й да наложи монопол в сектора с придобиването на T-Mobile.
Около 26% от потребителите намират услугите предлагани от компанията като „лоши“.
4. Nokia
Акционерите на компанията бяха наказани със загуби на капитала от 50% през изминалата година. Понижението на държания от компанията пазарен дял тримесечие след тримесечие бе основна причина за това.
Очакванията са през тази година Nokia да загуби лидерската си позиция на продавач на мобилни телефони и да бъде изместена от Samsung. Стойността на марката на компанията е загубила 15% през изминалата година.
5. Goldman Sachs
Началото на лошата репутация на Goldman Sachs започна през 2010-та година, когато компанията бе съдена за измама от страна на правителството. Компанията постигна споразумение в размер на 550 млн. долара. От тогава обаче, започнаха непрекъснати обвинения за измами към компанията.
6. Best Buy
Компанията потъпка водещо правило в сектора да обещае нещо, което не може да изпълни. Хиляди потребители останаха разочаровани по коледните празници без да получат това което си бяха поръчали онлайн. Компанията им съобщи твърде късно, че поръчките им няма да бъдат получени, с което си навлече техния гняв.
Също така акциите на компанията отбелязаха понижение от 20% през изминалата година.
7. Bank of America
През септември от банката обявиха, че съкращават 30 000 души. Акциите й загубиха над 55% в рамките на година. Банката продължава да среща заведени срещу нея дела от страна на правителството и други инвеститори. Тя също така бе обвинена, че е запазила в неизвестност от акционерите си една от най-големите легални заплахи към бизнеса й.
Около 41.5% от потребителите на банката намират услугите й като незадоволителни.
8. Johnson & Johnson
Компанията Johnson & Johnson стана свидетел на серия от изтегления на продукти от пазара, които започнаха с детски продукти. Следствие на изтегленията продажбите на компанията през третото тримесечие са се понижили с 24% на годишна база. Акциите на компанията не отбелязаха изменение за последната година, на фона на ръста от 17% на индекса Dow Jones, част от който са те.
9. Sears
Изминалата година бе тежка за търговската верига и с лошо представяне на компанията майка за акционерите. Акциите на компанията отбелязаха спад от 60% през изминалата година. От компанията обявиха, че поради слабите си продажби ще затворят между 100 и 120 магазина от веригите Sears и Kmart. През декември от рейтинговата агенция S&P поставиха рейтинга на компанията за разглеждане за понижение.
10. Netflix
Преди година компанията бе с едно от най-високите нива на задоволство сред инвеститорите. Акциите на компанията достигнаха исторически рекорд от 305 долара, след което в рамите на следващите шест месеца се сринаха до 90 долара. Една от основните причини за това бе повишаване на потребителските такси с 60% през изминалия август. Ходът доведе до загуба на 810 000 потребителя от платените услуги на компанията.