Обещават 16% по-ниски сметки
Всеки трети ще получи с 16% по-ниска сметка за ток, обещават от "Енерго-Про", които обслужват Югозападна България. Данните са получени след отчитането на първата група клиенти, в която попадат 37 на сто от клиентите ни, съобщиха от дружеството.
При останалите групи клиенти, които плащат сметките си между 15-о и 25-о число на месеца, експертите на компанията очакват още по-значително намаление на сметките, което да достига до 18 на сто. Причината е, че при тях разликата в броя дни, включен в двете сметки, ще е по-съществена.
Освен по-краткия срок, за който се отнасят фактурите, другата причина за по-ниските сметки е топлото време. По данни на компанията среднодневните температури за последния отчетен период са с 2 градуса по-високи от температурите през периода, включен в сметката за януари. Заедно с броя дни температурата е основният фактор, който влияе върху консумацията на електроенергия.
По-ниски сметки ще платят и хората, които живеят в Западна България и получават ток от ЧЕЗ. "Все още не сме изчислявали новите фактури, но със сигурност те ще са по-ниски от тези за предходния месец", коментираха от чешката компания.
Оттам допълниха, че практиката показва, че декември винаги е бил месецът с най-високи сметки за ток, защото тогава и температурите традиционно са най-ниски, пише вестник "Стандарт".
Шокови сметки за ток няма да има и за жителите на Югоизточна България, обещават от EVN. "Сметките, които ще получат клиентите ни през февруари, ще се нормализират, защото отчетният период, за който се отнасят, вече е един нормален месец от 31 дни", коментираха от компанията. Конкретни данни за фактурите на клиентите на EVN ще има през следващата седмица.
От трите ЕРП отново призоваха клиентите си, които имат съмнения за точността на фактурите си, да подават сигнали. Ако има надписване на сметките, надвзетата сума ще бъде върната, обещават от Енергото.
"Клиентите сами могат да избират дали парите да бъдат приспаднати от следващите сметки, или да им бъдат изплатени на ръка. Това винаги е било практика при нас", обясниха от ЧЕЗ. От "Енерго-Про" пък съобщиха, че само при 1.3% от фактурите, издадени от дружеството, има открити неточности.