Пуснаха тировете по Дунав мост
Тежкотоварните камиони с тегло над 10 тона отново се движат през Дунав мост, след като от Агенция "Пътна инфраструктура" отвориха съоръжението снощи, предаде БГНЕС.
Първите два тира преминаха експериментално през ремонтирания временно панел, за да се види как понася конструкцията натоварването. Комисия от експерти разреши възстановяването на трафика, но при ограничение на скоростта до 20 км в час.
Движението продължава да се осъществява само в едното платно в проблемния участък на моста.
Опашки от чакащи тирове на моста няма, тъй като предварително бе обявено, че те ще могат да пътуват през граничния пункт едва в събота. Въпреки това, за да се избегнат евентуални струпвания на превозни средства, на мястото дежурят екипи от Пътна и Гранична полиция.
Решението обаче е временно, предупредиха от АПИ. Експертите са потърсили най-бързата и същевременно сигурна от гледна точка на безопасността възможност, за да може да се пусне движението.
"Монтирани са 3-сантиметрови дебели метални плочи, натоварването е разпределено върху носещи конструктивни елементи от конструкцията, така че да се пренесе товарът върху здравите части и по този начин да се пропусне натоварването. Ремонтът, който сега е извършен, представлява най-неотложните аварийно-спасителни работи, така че да се пропусне движението поетапно.
Същинският ремонт, който ще бъде на бетоновите части, остава в същия срок, който обявихме вчера – около месец, като в момента се разработва технологичен проект. Все пак това е отговорно съоръжение и за двете държави и очакваме технологичния проект с подробни изчисления, допълване на арматурата, различни бетони, допълнителни технически решения, така че да се гарантира вече окончателното и дълготрайно решение на проблема", каза Георги Златев, директор дирекция "Развитие на пътната инфраструктура" – АПИ.
Той припомни, че официалните ограничения за преминаване по моста са 40 км в час, но видеонаблюдението показва значително по-високи скорости. Заради ремонта ограничението е 20 км в час, но ако се окаже, че динамичните натоварвания на конструкцията са по-големи от очакването, скоростта ще бъде намалена още.