И. Сеизов: Трябва да решим проблемите на местно ниво (видео)
Преди да си зададем въпроса дали листването на чужди компании на родната борса би развило пазара и повишило ликвидността, трябва да се зададем един друг въпрос. Какво е количеството на чужди компании, не само желаещи да бъдат качени на БФБ, но и въобще, които биха отворили офиси в България, независимо от рекламирания „данъчен рай“, коментира Иво Сеизов, зам. председател на Съвета на директорите на инвестиционния посредник Евро Финанс и изпълнителен директор на управляващото дружество Сентинел Асет Мениджмънт.
България не се превърна в сериозна дестинация за компаниите, дори в региона. Има „данъчни туристи“, но е несериозно да смятаме, че данъчната политика привлече съществен интерес от сериозни компании, коментира Сеизов по време на форума „Шумът на парите“.
У нас не постигнахме ефекта, който го имаше в Полша – със задължителни инвестиции в полски компании. Ние нямаме механизъм за добавяне на ликвидност при търговията на чужди компании, които биха се листнали. Респективно нямаме и местни инвеститори, които да купуват акции на чуждестранни компании и да дадат основание за това БФБ да бъде избрана като предпочитан пазар за листване.
Не можем да очакваме, ако няма свеж интерес от български компании да бъдат листнати, да очакваме чужденци да ни оправят пазара. Ние трябва да се справяме локално. Един нулев данък върху капиталовите печалби и 10% корпоративен данък отдавна са изчерпали своя позитивен ефект.
Независимо от действията за подобряване на корпоративното управление, кризата се ползва като оправдание за прибягване към определени недоброжелателни практики, които ощетяват инвеститорите.
През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.
Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.
Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.