Л. Богданов: Имаме сериозен проблем в пазара на труда (видео)
Имаме сериозен проблем в пазара на труда. Има големи групи от хора, които не са заети, а други учат едно, въпреки че пазарът има нужда от тях другаде, заяви Лъчезар Богданов, управляващ партньор на Industry Watch Group, който взе участие в панела, посветен на икономическите перспективи на България след Парламентарни избори’2013, в рамките на форума „Шумът на парите”, организиран от Profit.bg.
Като че всички вече осмислиха, че в кризата България загуби 450 000 работни места, но пропускат да споменат, че ние като цяло имаме проблем с пазара на труда, коментира Богданов.
59% е делът на заетите хора в трудоспособна възраст, а с най-висок дял е Холандия - 75%, което преизчислено в български условия означава 800 000 повече работещи у нас. Шест от седем неграмотни на практика не работят.
Не работят и половината мъже на възраст над 55 г. 1% от младите хора имат почасова работа докато учат. По всички тези показатели България изостава. В България по-малко хора работят в събота, отколкото в „социалната” Франция. Това са част от митовете, обясни Богданов и допълни, че най-големият мит е, че българите работят много.
По темата образование – пазар на труда е важно какво и колко се учи, смята Богданов. У нас само 1.5% от хората учат продължаващо през целия живот. 4.5% от студентите в България учат точни науки, а в Германия този процес е 12%.
През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.
Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.
Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.