А. Александров: Хората плащат скъпо за коли, но не и за живота си
Два са основните фактори, които пречат на увеличаването на проникването на пазара на животозастраховането, като това са икономическата обстановка, която не предразполага огромен растеж, и манталитетът на хората, който като фактор е с не по-малък акцент, каза Андрей Александров, изпълнителен директор на Алианц България Живот, по време на форума Шумът на парите, организиран от Profit.bg.
Много хора са склонни без да се замислят да дадат за скъпия си автомобил премия от 1 000 или 2 000 лв. в рамките на една година само и само да са спокойни, че нищо няма да се случи с него, но когато става въпрос да помислят за себе си и за своите близки и за своя стандарт на живот, животозастраховането остава на по-заден план, според Александров.
Конкретно Алианц през март е изплатила обезщетение в размер на 1.2 млн. лв. на починало лице, клиент на банка, с която компанията си партнира. Това означава, че едно семейство е запазило бизнеса си и стандарта си на живот, добави Александров.
Акцентът, когато се говори за животозастраховане, по-рядко е точно този социален елемент. Животозастраховането е не само доходност, а то помага на човек точно тогава, когато той има най-голяма финансова нужда, според него.
Животозастрахователите трябва да направим така, че нашите продукти да стават все по-достъпни и по-масови, за да увеличим това проникване, каза Александров.
По отношение на това какво могат да направят животозастрахователите, за да убедят работодателите от ползите от придобивките за служители, имайки предвид животозастраховането, Александров посочи, че ако имат ясна комуникация с клиента, животозастрахователите спокойно могат да станат част от елемента по плащане на заплатите от страна на работодателите.
Той посочи, че вече има работодатели, които избират животозастрахователния продукт като средство, с което изграждат лоялността на своите служители. Работодателите обвързват престоя на служителите в компанията с определена сума пари, която те ще получат след пет или десет години от тази застраховка, ако се задържат за това време в компанията.
Александров също така посочи, че вероятно няма човек, който да е доволен от държавната си пенсия, споделяйки, че животозастрахователите предлагат продукти, с които клиентът може да избере на каква възраст да се пенсионира и каква сума да получава, разбора се според неговите възможности.
Животозастраховането бележи ръст през 2012 и 2013 г. и това не е, защото икономиката ни е в цветущо състояние. Може би животозастрахователите успяват малко повече да постигат тази си цел и хората мислят малко повече и в тази посока, но това все още не е достатъчно.
Александров също така заяви, че банковото застраховане е една много интересна пазарна ниша. Според него всеки има място под слънцето и няма нищо по-естествено една финансова услуга да може да се предлага от една банка.
Продажбата на животозастрахователни продукти от банките представляват едно удобство за клиента и от тази гледна точка банковото застраховане трябва да продължи да се развива.
През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.
Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.
Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.