От Ню Йорк до Шанхай - жените в цял свят носят туниките, чантите, полите, панталоните и най-различни аксесоари на Тори Бърч, носещи отличителното й лого с двойна буква Т.

Тори Бърч не само прави модерни дрехи, но и успя да създаде мултимилиардна модна империя за по-малко от десетилетие.

Бърч, която наскоро попадна в класацията на 100-те най-влиятелни жени в света на сп. Forbes, помогна за променянето на възприятието на света към жените предприемачи. На едва 46 години Бърч вече се числи към една разрастваща се група от жени милиардерки, които сами са натрупали състоянието си, както основателката на Spanx Сара Блейкли.

Вижте още: 9 майки милиардерки

Вижте какви съвети може да даде Бърк на хората, които искат да имат или вече имат собствен бизнес:

1. “Следвайте своята страст.” Въпреки че самата Бърч твърди, че като малка е била мъжкарана, тя започва да се интересува от история на изкуството и от мода в Университета на Пенсилвания, а впоследствие работи при влиятелни дизайнери като Ралф Лорън и Вера Уанг.

След това тя решава да основе собствена компания, като мечтае да създаде световна марка. “Никога не бях се занимавала с дизайнерство преди да създам моята компания,” казва Бърч.

2. “Калете се.” Бърч преминава през 10 имена (между които Tory by TRB) за компанията преди накрая с неохота да се съгласи да използва собственото си име. Въпреки че опровергава всички критици, които смятаха, че успехът й няма да продължи дълго, това, че името е част от марката й, я прави изключително чувствителна към критиките.

По тази причина тя разчита много на родители си, за да се калява. “Ако си чувствителен и внимателен човек, си лесна мишена за критики и това ти влияе,” казва Бърч. “Чувах и се опитвах да не слушам негативните неща.”

3. “Слагайте подходящите хора на подходящите позиции.” Бърч се описва като много лоялен човек, а един от най-тежките бизнес уроци, които е научила е, че лоялността, която е силно качество в повечето случаи, може да бъде и слабост за нея.

Лоялността я е карала с неохота да прави промени в екипа си. “Когато си сложил неподходящите хора на неподходящите позиции, това оказва влияние на цялата компания,” казва тя. “Това е труден урок и той има вълнообразен ефект.” Внимавайте вашата сила да не се превърне в ахилесовата ви пета.

4. “Създавайте отношения.” Като част от работата по нейната Tory Burch Foundation, Бърч организира по 10 менторинг събития всяка година. Това е, защото Бърч смята, че нетуъркингът, сътрудничеството и подкрепата на други жени и помагат за създаването на дълготрайни връзки, които имат положителен ефект върху кариерата и спомагат за успеха.

“Всяка работа, която сте имали, може да не е била перфектната, но от всяка работа вземате различни неща и създавате отношения,” казва Бърч, която смята Рон Фраш от Saks, Ерик Шмид от Google и нейния по-голям брат за менторите в нейния живот.

Вижте още: Най-влиятелните жени под 45 г.

5. “Мислете мащабно.” От една страна, Бърч имала петгодишен план за отварянето на три магазина. (В момента тя разполага с десетки магазини в САЩ и по целия свят). От друга страна, още от самото начало тя знаела, че иска да изгради световна марка.

Точно както е трябвало да се справя с трудностите, Бърч е приемала и щастливите обстоятелства, които са й помагали, както споменаването на компанията й в сегмента “Следващото голямо нещо” в шоуто на Опра Уинфри, което й носи 8 млн. посещения на убесайта й, както и медийно покритие.

Късметът е важен, но силата на нетуъркинга и сътрудничеството ви помага да сте късметлии.

6. “Бъдете истински.” Бърч не говори за личния живот и за децата си, но е отворена книга, когато става въпрос за бизнеса, фондацията й и за марката Тори Бърч като цяло. Когато компанията й си сменя операционните системи, преминава през шестмесечен период на бъгове, в които не могли да проследяват доставките.

Вместо да укрие този факт, Бърч решава да се обърне към социалните медии и да бъде откровена с клиентите си за това какво се случва. Резултатът от това й носи само позитиви.

7. “Затегнете коланите.” Когато човек види някой толкова успял като Бърч, е лесно да погледне на този успех като на дестинация, която тя е достигнала, а не като на продължаващо пътуване, което изисква тежка работа, вземането на находчиви решения, справянето с проблеми и постоянни иновации. Бърч признава, че да си предприемач не е за всеки.

Тя работи дълги часове и си спомня как в началото е слагала децата си да спят, след което е говорела с офиса си в Хонконг до 4 часа сутринта. “Затегнете коланите и знайте, че ще е необходимо огромно количество работа, но приемете това с желание,” казва Бърч. Винаги ще има проблеми и е важно да гледате на тях като възможност да се учите.