Най-доходоносната песен на всички времена (видео)
През миналата седмица губернаторът на щата Ню Джърси Крис Кристи преряза лентата на най-новата туристическа атракция в близост до Атлантик сити, която носи името Margaritaville.
Комплексът, който е с площ 3 700 кв. м. и разполага с два ресторанта, множество барове, казино и няколко магазина, е на стойност 35 млн. долара. Изпълнителят и автор на едноименната песен Margaritaville обаче отсъстваше от тържеството. За Джими Бъфет голямото откриване не е нищо особено. Новият комплекс в Атлантик сити е 27-ият в света, който носи това име, пише Bloomberg.
Неговата компания Margaritaville Enterprises, основана през 2006 г. в Орландо, продава всичко, от плажно облекло до мебели, и управлява най-малко един курорт на Карибите, два курорта в САЩ и четири казина. Човек даже може да си купи ром Margaritaville и да го комбинира с друга напитка в собствен блендер Margaritaville, който се продава за 349.99 долара. Според Orlando Business Journal компанията има най-малко 100 млн. долара приходи през 2007 г. Като непублична компания, Margaritaville не публикува финансовите си отчети, но по всичко личи, че продажбите ѝ са нараснали от тогава.
Вижте още: Най-богатите музиканти на всички времена
Всичко това започва от песен с три акорда, в която Джими Бъфет пее за това да мързелуваш и да се напиваш.
Като песен Margaritaville няма някакви сериозни постижения. След като попада в албума на Бъфет от 1977 г. Changes in Latitudes, Changes in Attitudes тя достига до 8-мо място в класацията на Billboard. Според класация от 2012 г. на Би Би Си за най-доходоносните песни Margaritaville не попада дори в топ 10, в който има три коледни песни. Най-доходоносната песен е Happy Birthday To You.
“Технически погледнато има две неща с името Margaritaville,” казва Джордж Браунис, преподавател в университета Джордж Вашингтон и автор на проучване за песента Happy Birthday To You, която продължава да носи по 2 млн. приходи на година. “От една страна това са авторските права, които защитават песента и са ценни заради приходите, които носят. От друга страна това е търговската марка, която се ражда от името на песента и от правна гледна точка е различен вид интелектуална собственост.”
Вижте още: Коя е най-опасната и безопасна музика за шофиране?
Това означава, че песента и марката са отделни неща и на практика могат да бъдат продавани отделно. Не и в този случай обаче. Ако човек иска да провери датите за турнатата на Джими Бъфет, не може да го направи на сайта JimmyBuffett.com, защото съществува само сайт Margaritaville.com, където неговата музикална кариера и останалата част от неговата бизнес империя са се слели в едно.