Кризата засегна и студентите, които искат да работят, за да се издържат, докато следват.

Кандидат висшистите се избиват буквално за постове като мияч на чинии, сервитьор, куриер или разносвач на цветя из ресторантите. Ето защо френските студенти проявяват изобретателност и търсят оригинални и сравнително прилични начини, за да печелят пари, пише БТА.

С помощта на интернет мнозина студенти се специализират в изработката на дребни и новаторски бижута, като например камъчета, оцветени в най-странни краски и нанизани като гривни или колиета.

Ако студентите са добри готвачи, то те могат да се впуснат в начинание, наречено Супертенджера. Принципът е следният - приготвеното ядене (яхния или кекс) е прекалено голямо за нуждите на студента. Тогава той решава да продаде онази част, която няма да яде и я предлага в интернет срещу съответната цена.

Във Франция на мода сред студентите са и гледачите на кучета, които правят компания на домашните любимци в отсъствието на техните стопани. Понякога вместо кучета, студентите-гледачи наглеждат котки, хамстери и дори змии.

Ако студентите страдат от излишък на нежност, която няма с кого да споделят, то те може да предлагат ласки под наем, по примера на американката Джаклин Самюъл. Нейните услуги, в които няма нищо сексуално, вървят на цени между 40 и 140 евро.

Студентите, които разполагат с овощна градинка пред къщата, която обитават, могат да продават отгледаната в нея реколта или пък да правят туршии и сладка, които да предлагат на колегите си.

Някои по-разкрепостени студенти могат да се "продават" като лица, изпитващи качеството на секс играчки, по примера на англичанина Нат Гарви, който е първият в света упражняващ тази професия срещу тлъст хонорар. В еврозоната има доста секс сайтове, които набират хора, които да тестват срещу добро възнаграждение продуктите, които се готвят да предлагат за продан.

Студенти с личен автомобил могат да отдават част от неговата площ за реклама, като за това могат да получат между 40 и 500 евро в зависимост от размера на предложената квадратура, навъртените километри, видимостта на рекламата и периода на рекламиране.