Печалбата на Google при ниво от 9.56 долара на акция се оказа под средните очаквания на анализаторите за печалба от 10.80 долара, което изпрати акциите на компанията силно надолу – с над 5% на извънборсовия пазар.

Приходите без отчитане на продажбите на партньорските сайтове са били 11.1 милиарда долара, което отново бе леко под очакваните 11.3 милиарда долара.

Средните разходи за клик, основна метрична единица за рекламните разходи, са се понижили с 6%, след като много от рекламодателите са пренасочили част от рекламите си към смартфоните и таблетите, вместо към лаптопите и персоналните компютри.

„Предизвикателството пред компанията е намиране на нов източник на ръст на приходите, предвид на това, че основният бизнес на компанията достига зрялост“ според Колин Гилис, анализатор в BGC Partners LP, цитиран от Bloomberg. “Ядрото на бизнеса се забавя“, допълва още той.

Акциите на компанията се понижиха до 858.80 долара моментно на извънборсовия пазар, което бе значително понижение на фона на нивото им на затваряне при 910.68 долара. От началото на годината акциите на компанията са поскъпнали с 29%.