В технологичната индустрия всичко се случва много бързи и винаги се търси следващият голям продукт.

В тази връзка технологичните компании постоянно измислят невероятни похвати, за да повишават производителността на служителите си.

Най-различни трикове, от посещения на звезди като Лейди Гага до едногодишни отпуски, често са довеждали до създаването на най-успешните продукти на компаниите.

По този начин и служителите са по-щастливи.

Вижте някои от похватите, които технологичните компании използват, за да стимулират служителите си, подбрани от Business Insider:

Sagmeister & Walsh дава на служителите си една година отпуска на всеки седем години, прекарани в компанията

На всеки седем години графичният дизайнер Стефан Сагмайстер затваря студиото си в Ню Йорк Sagmeister & Walsh за едногодишна почивка, за да позволи на всички служители да презаредят и освежат креативността си.

През 2009 г. в Ted Talk той показа продуктите, които са били създадени в резултат на този подход.

Известните "20% на Google"

Google позволява на инженерите си да отделят част от работното си време, за да работят по креативни проекти. До 20% от тяхната работна седмица може да бъде отделяна на тези проекти.

Най-известният пример за услуга на Google, която се е родила благодарение точно на такъв проект, е Gmail.

Google предлага и духовно обогатяване чрез @Google Talks

Друго нещо, което Google прави, за да провокира креативността, е да кани всевъзможни популярни хора, които да изнасят лекции. Компанията нарича програмата @Google Talks, а сред гостите са звезди като Лейди Гага и Тина Фей, творци, автори, изпълнители, активисти и политици.

Компанията споделя лекциите в YouTube.

HubSpot позволява на служителите си да сядат при други екипи в компанията за определени периоди от време

HubSpot също кани лектори. Нещо уникално за копанията обаче е, че тя позволява на служителите си да се присъединяват към други екипи в компанията за определено време, за да научават повече за съответната част от дейността й.

Така инженерите могат да научават повече за маркетинга или обратното.

3M предлага 15% време

"15-те процента време на" 3M всъщност предшестват "20-те процента на Google" с няколко десетилетия. През 1974 г. Арт Фрай, който работел в 3M, използвал 15% от времето не по основните си задължения, а за да прикачи лепкава повърхност към гърба на парче хартия.

Този проект се превръща в най-успешния продукт на компанията, а именно самозалепващите се Post It бележки на 3M.

Microsoft използва офиса на Бил Гейтс за вдъхновение

От Microsoft са превърнали офиса на Бил Гейтс в място, наречено "Гаражът", където има всякаква технологични играчки. Служителите могат да го посещават и да работят по забавни технологични проекти.

Понякога цели продуктови екипи получават така наречената "Гаражна седмица", в която отиват там, за да създават нови неща.

Microsoft организира научни панаири

Microsoft провежда така наречените "Научни панаири" два пъти годишно. На тях служителите показват върху какви проекти работят в свободното си време, като обикновено те се провеждат в „Гаража“.

Цялата компания присъства, а проектите се оценяват. Победителят получава правото да активизира изкуствен вулкан на име Mount St. Awesome.

IBM организира огромни събирания

IBM организира така наречените "jams," които са огромни събития за брейнсторминг по конкретна тема.

Най-известното от тях вероятно е това, което се провежда през 2006 г., наречено "Innovation Jam", което е най-голямото онлайн събитие за брейнсторминг на IBM в историята.

Компанията събира над 150 000 души от 104 държави и 67 компании, а от събитието се раждат 10 нови идеи, в чието развитие IBM инвестира 100 млн. долара.

Asana храни служителите си с гурме храни и шоколад

Компанията Asana, основана от бившите служители на Facebook Дъстин Московиц и Джъстин Розенщайн, използва храна, за да поддържа креативността на служителите си.

Asana разполага с огромна кухня и двама готвачи на пълен работен ден, приготвящи здравословна храна, която стимулира производителността и предотвратява доспиването, след като човек се нахрани.

Eventbrite използва приглушено осветление, за да презарежда служителите си

Направени наскоро проучвания показаха, че приглушено осветление повишава производителността. Базираната в Сан Франциско компания за продажба на билети Eventbrite е взела тези резултати съвсем насериозно.

В офиса на компанията има дзен стая, в която осветлението е приглушено и няма шум. Това е място, където служителите могат да медитират, да разсъждават или да подремнат на удобните дивани.

Всеки месец GitHub провъзгласява Крал или Кралица на Програмистите

GitHub е базирана в Сан Франциско компания, която прави инструменти за хостване на софтуерни проекти на трети страни. Всеки месец компанията провъзгласява някой от служителите за Крал или Кралица на Програмистите и този човек оглавява хелпдеска на GitHub.

В много технологични компания позиция на съпорт често е считана за начална. Като поставят водещ програмист на нея всеки месец обаче от GitHub откриват проблемни места и виждат неочаквани начини, по които клиентите използват платформата. Това води до по-бързото им отстраняване, както и за измислянето на нови характеристики.