Чистата печалба на най-големия корейски производител на коли Hyundai motor през второто тримесечие на 2013 г. намаля с 2% до 2.4 трлн. вона (2.15 млрд. долара) от 2.45 трлн. за същия период на миналата година.

Печалбата се оказа по-висока от прогнозата на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, която възлизаше на 2.37 трлн. вона.

Операционната печалба на Hyundai се сви с 5.2% до 2.41 трлн. вона, но тя също надхвърли средната прогноза на пазара - 2.35 трлн. вона.

Продажбите за второто тримесечие са нараснали с 5.7% до 23.18 трлн. вона. Само в Китай те са покачили с 32% благодарение на търсенето на модела Elantra Yuedong, съобщи БГНЕС.

В Бразилия продажбите са се увеличили цели три пъти. Това позволи да се компенсират такива негативни фактори като укрепването на вона спрямо йената и долара.

Продажбите на Hyundai в САЩ също са отбелязали ръст от 1.2%, докато в родната Южна Корея те са се свили с 0.7%, а в Европа - с 9%.

Автомобилната компания се надява да продаде през тази година 4.66 милиона коли. Hyundai motor, заедно със своята дъщерна компания Kia Motors, се нарежда на пето място в света по обем на продажби.