През май от Ferrari обявиха, че имат за цел да продадат максимум 7 000 автомобила през 2013 г., в сравнение със 7 318 продадени коли през 2012 г., за да защитят ексклузивността на марката и в същото време да запазят маржа си на печалба и остатъчната стойност на продуктите за своите клиенти.

Ferrari публикува първите си финансови резултати, откакто въведе тази стратегия и изглежда, че тя дава резултат.

Продажбите на Ferrari за първите шест месеца на годината възлизат на 3 767 автомобила, което представлява ръст от 2.8% на годишна база. Ръстът е малък и се очаква да продължи да намалява до края на годината.

Въпреки по-бавния ръст на продажбите и фактът, че приходите нарастват с около 7%, печалбата на Ferrari преди облагане с данъци скача с 22% до 232.5 млн. долара.

Ръстът в печалбата се дължи на нови услуги като програмата Tailor-Made („По поръчка”) и програмата Ferrari Classiche за възстановяване на класически автомобили.

Ferrari също така печели от лицензионни договори, електронна търговия и от рекордния брой посетители на официалния музей на марката в Маранело, Италия.

Страните, в които продажбите на Ferrari са намалели значително, са Италия, заради икономическата криза и акциите срещу укриващите данъци и Китай. От Ferrari твърдят, че забавянето в Китай се дължи основно на по-малките продажби в Хонконг.

Повече Ferrari-та обаче се доставя и продават в Северна Америка като за първата половина на годината техният брой бележи ръст от 9% до 1 048 коли.