Американската компания Boeing не е подвеждала читателите на специализирано авиационно списание с изтъкването на предимствата на своя 747-8 пред Airbus A380, реши в сряда надзорният орган за рекламата във Великобритания (ASA).

Регулаторът е сезиран от компанията Airbus за реклама на американския конкурент, публикувана в британското списание Flight International. Всичко това само е допълващ щрих към търговската война между аерокосмическите гиганти, пише АФП.

Според Boeing, новата версия на 747 - 747-8 Intercontinental, има ценово предимство от 26% "за всеки полет" пред A380 и е с "8% по-ефективен" от гледна точка на разхода на гориво спрямо едно пътническо място - изглеждащ важен аргумент за авиокомпании, които търсят по-икономични самолети пред растящите цени на петрола.

В решението си надзорната агенция по рекламата в Лондон смята, че читателите "експерти" в едно списание, специализирано в областта на авиацията, не са били заблудени, свикнали с такива сравнения, колкото и несъвършени да са те.

"Целевата група би трябвало да разбира, че сравненията са базирани на модели и предположения, като са им познати използваните методи за сравнение", пише агенцията, цитирана от БГНЕС.

Как ще летим през 2050 г.

"Читателите, които потенциално участват в избора на самолети за авиокомпания, вероятно няма да вземат решение в полза на единия модел пред другия", без да потърсят повече информация за потенциалните ползи от летателното средство, на базата на техните специфични нужди ", добавя надзорният орган, като отхвърля жалбата на Airbus.

Европейската компания реагира на това решение, "поддържайки твърдението си, че сравнението, извършено въз основа на разхода на керосин на едно място, трябва да вземе предвид и текущата конфигурация на седалките и равнището на комфорт, прилаган от авиокомпаниите".

"При тези сравними условия A380 (...) консумира значително по-малко гориво на седалка, отколкото 747-8", добавят от Airbus, подчертавайки, че "пазарът е отсъдил ясно".

В края на юни Boeing регистрира общо 105 поръчки за 747-8, 40 от които са за наричания "междуконтинентален" (intercontinental) и 65 за карго версията. Airbus има 262 поръчки за своя самолет Airbus A380.

"Предположенията (за разход на седалка, бел.ред.) на Boeing също са остарели и неактуални - така, както е 747", каза търговският директор на Airbus Джон Лийхи.