Електронната търговия в Китай процъфтява въпреки многото ограничения, наложени на интернет потреблението в страната, съобщи агенция Bloomberg, цитирана от телевизия Bulgaria on Air.

Доказателство за това е докладът на консултантската компания Bain&Company, според който през тази година Китай ще изпревари САЩ по разходи на потребителите за пазаруване по интернет.

В малко по-дългосрочен план изследването предполага, че до десетилетие половината от всички разходи за пазаруване на дребно в азиатската държава ще се правят онлайн.

За периода 2009-2012 година средният темп на ръст на онлайн разходите в Китай е бил 71 на сто, докато в САЩ, където пазаруването през интернет е много популярно, нарастването е едва 13 на сто. Това води до очакване през 2015 година общият обем на онлайн покупките в Китай да достигне 3,3 трлн. юана (539 млрд. долара).

През 2012 година общите разходи, направени от китайските потребители в интернет, са били 212.4 млрд. долара. В същото време американците са похарчили онлайн 228.7 млрд. долара.

Тази промяна в модела на потребление идва на фона на бързо разрастващия се достъп до интернет. По актуални данни към момента близо 80% от всички китайци с достъп до глобалната мрежа разполагат със смартфон или таблет.