Продажбите на коли в Европа на най-ниското си ниво от 1990 г.
Продажбите на автомобили в Европа се понижават през август, падайки до най-ниското си ниво, както за месеца така и през първите осем месеца на годината, откакто започва да се води подобна статистика през 1990 г., информира Bloomberg.
Регистрациите на нови автомобили са намалели с 4.9% през август до 686 957 коли, в сравнение със 722 458 коли година по-рано, показват данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Продажбите за първите осем месеца на годината намаляват с 5.2% до 8.14 млн. автомобила.
През второто тримесечие икономиката на еврозоната излезе от рекордно дълга рецесия. Последиците от нея, като висока безработица на ниво от 12.1%, накара лидерите на водещите компании в автомобилния сектор да се придържат към прогнозите за шесто поредно свиване на автомобилния пазар през 2013 г.
Продажбите на автомобили в Европа нараснаха с 4.9% през юли до 1.02 млн. автомобила. Ръстът беше втори за тази година, след увеличението от 1.7% през април, когато бе отбелязано първото повишение в продажбите на коли в Европа от 19 месеца. Всеки септември от ACEA публикуват данните за юли и август едновременно.
Регистрациите на нови автомобили през последните два месеца са били повлияни от различния брой работни дни спрямо 2012 г., като през юли е имало един ден повече, а през август един по-малко. Броят на регистрациите за август и за първите осем месеца на годината е най-ниският, откакто ACEA започва да води статистика преди 23 години.
Данните на ACEA са за ЕС плюс Швейцария, Норвегия и Исландия. Доставките в Западна Европа, която не включва страни, присъединили се към ЕС след средата на 2004 г., падат с 5.3% до 632 825 автомобила през август.
Четири от петте най-големи пазари на автомобили в Европа са се свили през миналия месец. Доставките на най-големия пазар – германския, са паднали с 5.5% до 214 044 автомобила. За сравнение, пазарът бележи ръст от 2.1% за юли. Британският пазар, който е вторият най-голям в Европа, бележи ръст от 11% до 65 937 автомобила през август.
Европейските продажби на най-големия автопроизводител на континента Volkswagen падат с 11% през миналия месец, като спадът само при марката VW е 17%. Audi е продала с 6.4% по-малко коли в Европа.
VW, която разчита на луксозните автомобили за повече от половината от печалбата си, обяви през миналата седмица, че иска подразделенията й за масови автомобили да повишат маржа си на печалба, докато в същото време допринасят за това базираната във Волфсбург компания да стане най-големия автопроизводител в света до 2018 г. Продажбите на автомобили от марките Skoda и Seat намаляват с 4.6% и 3.1%, респективно през август.
Френската Peugeot, която е вторият най-голям автопроизводител в Европа, отчита 18% спад на продажбите на континента през август.
Регистрациите на нови автомобила на италианската Fiat падат с 4.9% през миналия месец.
Renault пък се представя по-добре от пазара през миналия месец, след като продажбите на третия най-голям автопроизводител в Европа нарастват с 5.8% през август.
Продажбите на Ford Motor Co. в Европа са нараснали с 0.95 през август. Компанията, която прогнозира 1.8 млрд. долара загуба в Европа за 2013 г., планира да увеличи броя на новите модели, които ще представи в следващите пет години до 25, в сравнение с планираните преди това 10.
Най-големият производител на луксозни автомобили в света - Bayerische Motoren Werke AG (BMW), отчита 9.9% ръст на регистрациите в Европа. Продажбите на Daimler AG на Стария континент нарастват с 5.5%, след като Mercedes-Benz отчете 8.5% ръст, в сравнение с 24% спад на продажбите на двуместните автомобили Smart.
Продажбите на General Motors Co. на континента през миналия месец са се повишили с 0.7%, след като 18-процентният ръст при Chevrolet е компенсирал 3.4-процентния спад при Opel.
Регистрациите на нови автомобили на японската компания Toyota Motor Corp, която е най-големият автопроизводител в света, падат с 4% през август. Корейската Hyundai Motor Co. е продала с 5.3% по-малко коли в Европа през миналия месец.
Автопроизводителите извън челната десетка по продажби, които отчитат ръст в продажбите, включват Volvo Car Group, Mazda Motor Corp. и Jaguar Land Rover.