17-годишен минимум за продажбите на нови автомобили в Европа
Продажбите на нови автомобили в Европа са се понижили до 17-годишен минимум през юни, вследствие на рекордно високата безработица в еврозоната, което наранява търсенето на модели на производители от Fiat до Peugeot Citroen.
Регистрациите са намалели с 6.3% до 1.18 милиона автомобила, в сравнение с 1.25 милиона през същия месец на миналата година, според данни на АСЕА. Стойността бе най-ниската от 1996 година.
Продажбите на автомобили през първото полугодие са се понижили с 6.7% до 6.44 милиона броя.
Нивото на безработица е в пряка връзка със слабите продажби. През май безработицата в еврозоната достигна 12.2% и най-вероятно ще се задържи на подобни нива през цялото второ тримесечие.
Много пазарни наблюдатели очакват понижение на продажбите с 5% през тази година в шестото им поредно годишно намаляване.
Продажбите в Западна Европа, които изключват страните, присъединили се след 2004 година, са се понижили с 6.2% до 1.11 милиона автомобила през юни.
Четири от петте най-големи пазара на автомобили са отчели спад през изминалия месец, като тези в Германия са се понижили с 4.7%, а търсенето във Франция е намаляло с 8.4%. Продажбите на коли във Великобритания са се повишили с 13% през юни на годишна база.
По производители, с най-много -14%, са се понижили продажбите на италианският производител Fiat.
На второ място по спад е вторият най-голям автомобилопроизводител в Европа Peugeot, чиито продажби са намалели с 11% през юни.
Продажбите на Renault са нараснали с 0.9%, благодарение на силното търсене на нискобюджетната Dacia, откъдето са продали с 16% повече автомобили през юни.
Ръководителя на Renault прогнозира по-нататъшно намаляване на новите регистрации на автомобили през 2014 и 2015 година, предвид на очакваната по-нататъшна слабост на пазара на труда в ЕС.
Относително слабо засегнат е бил най-големият европейски производител на автомобили Volkswagen AG, чиито продажби са намалели с 4.4% в региона, като най-много са се понижили тези на луксозното звено Audi.