Mercedes не очаква да оглави луксозния сегмент в САЩ през 2013 г.
Mercedes-Benz вероятно няма да спечели битката по продажби на пазара на луксозни автомобили в САЩ през тази година, заяви главният изпълнителен директор на Daimler AG Дитер Цетше, цитиран от Bloomberg.
“Не мисля, че ще бъдем номер 1 в края на годината, но това е ОК”, е заявил вчера Цетше в Онтарио. “Няма да играем никакви игри, но не съм сигурен, че това важи и за конкуренцията.”
Mercedes водеше по продажби на Bayerische Motoren Werke AG (BMW) в САЩ с 1 519 автомобила след първите шест месеца на годината. BMW беше лидер по продажби през последните две години и си осигури първото място през 2012 г. със скок в продажбите през декември. По регистрации на нови автомобили обаче Mercedes е изпреварила BMW, според R.L. Polk & Co.
Цетше иска Mercedes да изпревари BMW и Audi по глобални продажби и по печалба до 2020 г. Прeз първото тримесечие на 2013 г. оперативната печалба на Mercedes възлиза на 3.3% от продажбите, в сравнение с 11.1% при Audi и 9.9% при BMW.
Продажбите на Mercedes в САЩ до юни нарастват с 10% до 141 950, обясниха от Daimler в началото на месеца.
От BMW пък съобщиха, че продажбите са същия период са нараснали с 11% до 140 431 автомобила. Данните нe включват микробусите на Daimler, компактните автомобили Smart, както и продажбите на марката Mini на BMW, които не попадат в луксозния сегмент.