AIG нае човек от Goldman Sachs, за да подобрява имиджа си
Американският застраховател American International Group Inc. (AIG), който през миналата година върна получените 182.3 млрд. долара помощни средства от правителството, е наел Дейвид Мей от Goldman Sachs Group Inc., който се очаква да помогне на компанията да възроди марката AIG, пише Bloomberg.
Петдесет и четири годишният Мей ще заема новосъздадения пост на главен директор по маркетинга и ще бъде пряко подчинен на Кристина Прето, старши вицепрезидент, отговарящ за корпоративните комуникации.
AIG възстанови използването на името си в телевизионни реклами в САЩ през 2011 г., а миналата година сключи сделка за спонсорство с шест новозеландски отбора по ръгби.
Възстановяването на марката беше повратен момент за застрахователя, след като бившият главен изпълнителен директор Едуард Лиди обяви през 2009 г. името AIG за “накърнено и опозорено” от получените спасителни средства година по-рано.
Робърт Беномше, който пое поста главен изпълнителен директор през 2009 г., финализира през миналата година изплащането на получените от държавата средства, след като продаде част от подразделенията й, за да набере финансиране. През тази година AIG възобнови плащането на дивидент за първи път от 2008 г. насам.
Мей е работил в продължение на 17 години в Goldman Sachs на постове, между които и директор на глобалния маркетинг. Той има магистърска степен от Харвардския университет и бакалавърска степен от Принстън.
Застрахователите в САЩ, между които и Allstate Corp., напоследък наемат маркетинг специалисти, които не са работили в застрахователния сектор. Миналата година от Allstate назначиха за директор по маркетинга Санджей Гупта, чието дело бе ребрандирането на банката на Ally Financial Inc.
Goldman Sachs също е работила по излъскването на имиджа на марката си, отхвърляйки обвиненията, че действията на банката да допринесли за финансовата криза.
Акциите на AIG са поскъпнали с 42% от началото на годината и вчера се търгуваха на цена от около 50 долара.