Части за Lamborghini, изработени в България
Lamborghini, BMW, Audi. Производството на автомобилите на тези и други световноизвестни компании в сектора вече е тясно свързано с България. Това стана ясно по време на първата Международна автомобилна конференция, организирана от Аутомотив Клъстър България.
Събитието събра над 100 водещи топ мениджъри от индустрията. Любезен негов домакин бе многофункционалната зала "София Ивент Сентър", която се намира в първия лайфстал мол у нас Paradise Center, съобщава в. Стандарт.
Производството на алуминиеви профили за Lamborghini, Audi A8, TT, BMW Серия 1 и Серия 3, Range Rover и Range Rover Sport, Jaguar XJ и XF се правят във фабриката на ЕТЕМ в София от 2011 г. "Един от основните методи за намаляване на вредните емисии СО2 е редуциране на масата на автомобилите и използването на алуминий. През 1978 г. в колите средно се използваше по 32 кг алуминий, а през 2010 г. количеството е 160 кг. Всички модели, за които доставяме алуминиеви профили, идват от фабриката ни в България", посочи Ралф Бартен, директор продажби в ETEM.
Поне две електронни джаджи във всяка кола по света са направени в България. Приносът за това е на доставчика на електронни компоненти Wurth Elektronik iBe, който работи в страната ни от 2002 г. Миналата година компанията е произвела у нас 203 млн. части, които се вграждат в по-големи компоненти на следващите по веригата и на практика могат да стигнат до всяка кола на планетата. "Българският завод в Белозем дава работа на 243 работници и е втори след чешкия, но е по-голям от предприятията в Мексико, Китай и Германия", посочи Торстен Джордан, управляващ директор на Wurth Elektronik iBe.
Страната ни е доста привлекателна за чуждестранните инвеститори, разбра се на конференцията. Предимствата на България са много - стратегическа локация, ниски заплати, плосък корпоративен данък в рамките на 10% и 0% за региони с ниска безработица. "Инвеститорите получават съкратена административна процедура с една трета, а също така финансова помощ за обучение на служители за придобиване на професионална квалификация и строителство на инфраструктура. До края на годината ще имаме 50 работещи завода в автомобилната индустрия", сподели Светослав Младенов, изпълнителен директор на Агенцията за инвестиции. Още в началото на пролетта стана ясно, че германската Behr-Hella Thermocontrol ще инвестира 42,5 млн. лв. за изграждането на нов завод за автомобилни части в Божурище. "Разгледахме над 50 места в Европа и взехме предвид няколко фактора - количество, качество, логистика, заплати, стабилност, законодателство. Получихме и голяма подкрепа от българското правителство", разкри причините за избора на страната ни Александър Узунов, ръководител ключови проекти в компанията.
"Литекс Моторс" ще произведе 2 хиляди автомобила Great Wall в завода в село Баховица тази година. През 2014 продукцията ще нарасне на 5000 коли, а година по-късно вече ще се правят 15 000. "До 2017 година трябва да се достигне пълният капацитет от 50 000 автомобила в две смени", сподели Антон Дончев, международен директор на "Литекс Моторс".