Как Ренцо Росо направи 3 млрд. долара, продавайки дънки
Още от самото начало Ренцо Росо е агресивен в бизнеса си. Той отваря първия магазин на своята марка Diesel – точно срещу магазина на Levi's на Лексингтън Авеню в Манхатън.
Днес той притежава марката Diesel на 100%, което означава, че е натрупал 3 млрд. долара, продавайки дънки.
Ето и неговата история:
Росо е роден на 15 септември 1955 година в село Бружине в Италия. След училище помагал на баща си на полето. Видял колко е тежък фермерският живот и решил да направи нещо друго със своя.
През 1970 година, когато е на 15 години, се записва в Техническия институт Маркони в Падуа и учи текстил. По онова време прави първия си модел дънки. Те са с ниска талия и са ушити на машината на майка му. Започнал да прави по-различни модели дънки, които давал на приятелите си.
Писателят Малкълм Гладуел има теория, че са необходими 10 000 часа, за да станеш експерт в нещо. Например, Бил Гейтс е имал компютър от най-ранна възраст и за това около 15 години по-късно (10 000 часа работа) е бил готов за успех с Microsoft. Така и Росо, който започнал с текстилната индустрия на 15 години е имал успех около 10 000 часа по-късно.
През 1973 година той започва да учи икономика в Университета във Венеция. Финансира ученето си с работа като механик и дърводелец, като все още помага на баща си във фермата.
През 1975 година напуска университета и започва работа в Moltex – компания, която шие панталони за известни италиански марки. За двете години, в които Росо е продуктов мениджър в компанията, тя расте главоломно. Две години по-късно той иска да напусне, но единият от собствениците го убеждава да остане, като му обещават 40% дял в компанията и партньорство в нова компания. Новата компания се нарича Diesel, a Росо става партньор там с Адриано Голдшмид.
Росо с Кание Уест
Името Diesel било избрано, защото по нова време дизелът набирал популярност като алтернативно гориво и той искал неговите дрехи да се приемат като модерна алтернатива. Това било и дума, която значела едно и също нещо в целия свят.
От 1978 година насам марката е продала над 100 000 000 чифта дънки.
През 1985 година Росо заменя акциите си в другата компания, срещу пълен контрол над Diesel. Той се съсредоточава върху дънките и наема нови дизайнери. 80-те години са период на голям възход за Diesel.
В началото на 90-те Diesel започва да разширява бизнеса си – прави облекла за сноуборд, отварят дизайнерски хотел в Маями. Марката става все по-популярна в света, благодарение на рекламата и на интернет. Diesel е една от първите компании със собствен уебсайт – той тръгва през 1995 година. Отварят магазини в Ню Йорк, Милано, Париж и Рим. Приходите за 2009 година са 1.3 млрд. долара. В компанията работят 2 200 души.
През 2008 година Diesel отпразнува 30-годишнина със 17 партита в различни точки на света. Те се излъчваха на живо онлайн и така цялата фиеста продължи 24 часа, като премина през Пекин, Дубай, Атина, Хелзинки, Амстердам, Милано, Цюрих, Мюнхен, Париж, Стокхолм, Копенхаген, Барселона, Осло, Сао Пауло и приключи в Ню Йорк, където беше и самият Росо.