Десет високотехнологични функции на новите автомобили
Когато потребителите търсят нови коли, те често казват, че търсят точно определени неща. Какъв е разходът на гориво? Колко ще струва поддръжката? Каква сигурност предлага автомобила? И все пак, това е което потребителите казват, че търсят.
На практика те търсят и няколко други неща, които могат да наклонят везните при вземането на решение точно толкова, колкото и по-практичните неща.
Карл Брауер, директор на компанията за оценка на автомобили и анализи Kelley Blue Book разбира това и е представил пред CNBC 10 от новите високотехнологични функции на автомобилите. Те се грижат за всеки аспект от шофирането, от сигурността на пътя до избягването на задръствания на пътя и още много други неща.
Ето ги и тях:
Избягване на катастрофи
Независимо от това колко добре са направени най-уязвимите части на един автомoбил, някои сблъсъци винаги нанасят сериозни поражения. Според Брауер автопроизводителите работят по тази ситуация като изместват фокуса си от защитата при катастрофи към избягването им.
"Технологии като City Safety System нVolvo и Forward Collision Warning на Infiniti карат автомобила да спре дори и шофьорът не е натиснал спирачката," казва Брауер. "Тази технология не само предпазва хората в колата, но и намалява разходите за застраховки."
Максимална ефективност
Повечето нови автомобили в момента предлагат високи технологии за по-нисък разход на гориво.
"Те не се ограничават само до хибридите или електрическите автомобили," според Брауер. "Porsche Cayenne например предлага променящ се ход на буталата, деактивиране на цилиндрите и технология за спиране и включване на двигателя. Тя гаси двигателя, когато автомобилът е спрял и го стартира автоматично, когато шофьорът вдигне крака си от педала на спирачката."
Hi-fi аудио система
За много от хората, които пътуват до работа с кола радитото е едно от нещата, които правят висенето в трафика поносимо.
"Аудио система като тази на Land Rover Meridian с 380 вата, 13 тонколони, 12 канала и множество обработки на дигиталния сигнал може да осигури озвучаване като в концертна зала," казва Брауер.
Технология, която не позволява на колата да напуска лентата, в която се движи
Когато управляваме моторно превозно средство се предполага, че трябва да следим пътя, да държим ръцете си на волана, а вниманието ни да е насочено напред. В реалния живот обаче шофьорите не винаги спазват тези правила и дори и най-съвестните от тях могат да се разсеят. Точно в такива моменти, технологията, която не позволява на колата да напуска лентата, в която се движи, е доста удобна.
"Коли като Mercedes-Benz S-класа от 2014 и Infiniti Q50 могат да се задържат в определената лента без никаква намеса от страна на шофьора," казва Брауер.
Дистанционно управление
В представите на научната фантастика от миналия век всички през 2000 г. трябваше да бъде контролирано дистанционно, в това число и колите. Три години след началото на 21 век дистанционното управление на колите все още не е реалност, но това не означава, че не можем да правим някои страхотни неща с тях от разстояние.
"Все още не можем да управляваме колите си с дистанционно, но можем да следим къде се намират, да отключваме вратите им, да палим двигателя и дори климатика от разстояние," казва Брауер.
"GM е един от няколкото автопроизводители, които предлагат подобни удобства чрез своята система за комуникация и безопасност OnStar.
Умен автопилот
"Днешните умни автопилотни системи като Adaptive Cruise Control на Lexus използват комбинация от сензори и лазери които следят скоростта и местоположението на колите около автомобила," казва Брауер. "Тези системи след това изравняват скоростта на автомобила с тази на околните докато в същото време спазват безопасна дистанция."
Автомобили, които паркират сами
Колите се управляват сами все още не съществуват, но колите, които помагат на шофьорите при паркирането са нещо съвсем друго. "Все още сме далеч от появата на автомобили, които могат да се движат абсолютно сами, но на пазара вече има няколко коли, които паркират сами," казва Брауер.
"Много от тях са луксозни, като Mercedes-Benz GL или BMW 7-ма серия. Моделът на Ford Focus Titanium, който струва 25 000 долара обаче включва системата на компанията Active Park Assist, която управлява автомобила при паралелно паркиране". "Шофьорът обаче трябва да работи с газта и спирачката."
Избягване на задръствания
Навигационните системи съществуват от доста време, за да бъдат определяни като модерни технологии. Колата, която обаче засича натоварения трафик и предупреждава шофьора, е добре дошъл прогрес.
"Системата Real-Time Traffic на Acura следив всички пътища в близост до автомобила и може да предлага алтернативни маршрути за избягване на задръстванията, ако трафикът се променя докато карате."
Гласова размяна на текстови съобщения
Доста хора умират, а други биват ранени в катастрофи, причинени от разсеяли се шофьори.
Трите основни причини за това са отделянето на погледа от пътя, пускането на волана и това че шофьорът мисли за нещо друго, а не за карането. Писането на текстови съобщения по време на шофиране комбинира тези три условия за разсейване, което го прави особено опасна дейност за шофьорите.
"За повечето шофьори най-доброто нещо, което могат да направят е да оставят телефона и да го игнорират докато не пристигнат," казва Брауер. "Nissan обаче предлага технология чрез своята система NissanConnect, която чете входящите съобщения и отговаря с прости текстови отговори използвайки гласов контрол, за което не е нужно писане."