Мтел пуска пилотно eCall в България
Мобилтел работи по пилотното внедряване на системата eCall в България. Компанията е единственият телеком в България, който участва в мащабния проект, съвместно с „Национална Дирекция 112”.
Ериксон е партньор на Мобилтел по предоставянето на техническото решение по мобилната част. eCall системата използва технология за спешни повиквания, базирана на телефон 112, с цел да предупреди автоматично компетентните органи за местоположението при тежки пътнотранспортни произшествия.
Европейската директива за проекта уточнява, че от 2015 г. всички автомобили, произвеждани в ЕС, задължително ще са оборудвани с бордово eСall устройство. При пътнотранспортни произшествия то ще се свързва автоматично с телефон 112, изпращайки пакет от информация с точните координати за местонахождението и други данни, свързани с инцидента, дори ако пътниците в колата са в безсъзнание.
Собствениците на стари автомобили също ще могат да оборудват колите си с eСall устройство.
eCall може да спаси до 2500 човешки живота годишно и да намали тежестта на уврежданията с 10-15 процента в Европа. Статистиката сочи, че на Стария континент ежегодно стават близо 1.2 милиона катастрофи, а вследствие на пътни инциденти умират 39 000 души.
Само в България, според данни на Пътна полиция, от началото на годината са станали над 5300 тежки пътнотранспортни произшествия, а над 500 души са загубили живота си.
Участието на Мтел в проекта е част от социално отговорната политика на компанията.
Очаква се пилотният проект да приключи през 2014 година, като в момента успешно се извършват тестове. В началото на предстоящата година ще бъдат демонстрирани възможностите на системата в България.