В системата на телефон 112 да се въведе услугата eCall. Това каза пред журналисти директорът на национална система 112 към МВР Стоян Граматиков при отбелязването на европейския ден на телефон 112, предаде „Фокус” .

Услугата има за цел да активира повикване, автоматично или ръчно, към, телефон 112 в случай на пътнотранспортно произшествие. За целта към автомобилите ще трябва да се монтира допълнително устройство, което се задейства от сензори, които реагират на вибрациите на пътнотранспортно произшествие.

Когато това се случи, информацията за номера на автомобила и местоположението му се изпраща към центровете 112.

„Това ще доведе до по-бърза реакция на службите за спешно реагиране, защото от една страна сигналът ще пристигне веднага, а от друга страна – ще имаме точна информация за координатите на автомобила, който е участвал в ПТП”, обясни Граматиков.

Ангажимент на бизнеса е тези устройства да бъдат предоставени на пазара. Очаква се тяхната цена да е между 50 и 100 евро. Производителите на автомобили в Европа са поели ангажимент в началото на 2015 г. да произвеждат автомобили с вградени такива устройства, а за старите автомобили ще се предлагат устройства на пазара, като ще има възможност те да бъдат допълнително монтирани, обясни Граматиков.

Услугата се въвежда по европейски проект HeERO 2 с 50% финансиране от ЕК. Още 6 държави от ЕС участват в проекта. Услугата ще бъде достъпна в България до края на 2014 г. В момента се провежда тръжна процедура за купуване на хардуер и софтуер за услугата. Тепърва ще се интегрира към системата 112, заяви Граматиков.