Пазарният дял на Apple в Китай се е увеличил четворно само в рамките на един месец, информира CNBC.

Така от 3% през септември, компанията вече държи 12 на сто от пазара на смарфони, сочат данни на Counterpoint Research.

Ръстът през октомври се дължи най-вече на продажбите на новия iPhone 5S. С 12-те си процента пазарен дял Apple изостава само от Samsung и Lenovo.

Четвъртата позиция в Китай на пазара на смартфони се заема от Coolpad, следвана от Huawei и ZTE.

Анализаторите са оптимистични за ново увеличение в пазарния дял на Apple, тъй като от днес China Mobile започва да приема поръчки за доставки на новия iPhone 5S.

China Mobile е последният от големите телекоми в света, които все още не предлагат продажби на устройствата на Apple. Сделката между двете компании все още не е обявена официално, но се очаква това да се случи в близките дни.

Китай е третият най-голям пазар за Apple, след Европа и Америка, като оттам идват 15% от приходите на компанията за периода от юли до септември 2013 г.