Натаниел Ханан изглежда и говори както много други млади висококвалифицирани учители.

Роденият в Индиана Ханан е на 33 години. Той има бакалавърска степен от университета Нотр Дам и магистърска степен по философия и богословие преди да стане гимназиален учител във Вашингтон. Той обича да преподава и има дарба да общува, пише CNBC.

Днес обаче, вместо да работи за някое училище, Ханан обучава децата на заможни семейства и изкарва до 1 250 долара на час.

"Различни клиенти са, но работата е една и съща," казва той.

Всъщност работата е напълно различна, а този бизнес се разраства стремглаво. Докато по-голяма част от американската образователна система изпитва затруднения с ограничените си бюджети, пренаселените класни стаи и ниското заплащане на учителите, икономиката на частните учители процъфтява.

Все повече от милионерите и милиардерите по света търсят домашни учители, които да помогнат на децата им във все по-конкурентната и важна образователна надпревара.

С нарастването на броя на богатите хора по света, много от които имат по няколко жилища в различни страни, те създават собствени мобилни, частни училища в домовете си.

Базираната в Лондон агенция за частни учители Tutors International, която наема и осигурява много учители за САЩ, споделя, че дейността й ще нарасне двойно през тази година в сравнение с миналата.

Стандартната заплата за частен учител на пълен работен ден е скочила до между 70 000 и 120 000 долара - в зависимост от изискванията. От Tutors International обаче са осигурявали работа на учител, които е заработил 400 000 за година и на друг, който е изкарал 80 000 долара само за 16 седмици работа.

Освен заплащането, повечето домашни учители често получават безплатна квартира, коли или шофьори, платени пътувания и храна и от време на време личен готвач и личен асистент.

"Тези семейства се интересуват основно от разходи за зареждането на частните си самолети с гориво или купуването на нова спортна кола, така че това дали ще похарчат 100 000 долара или повече за частен учител не е толкова голям разход," казва Адам Колър, основател на Tutors International. "Те знаят, че образованието е важно."

Колър казва, че клиентите му попадат в три основни категории. Първата са богати семейства, които искат да обогатят образованието на децата си с допълнителни предмети и да им помагат с писането на домашните. Втората са семейства, които имат деца със специални нужди, при които обучението у дома е по-резултатно.

Много от неговите клиенти обаче попадат в третата категория – богати семейства, които имат по няколко жилища в цял свят и не искат да бъдат обвързани само с едно от тях заради това, че децата им ходят на училище на съответното място.

Някои от тези семейства също така са толкова богати и известни, че децата им не биха могли да се обучават нормално в обикновените училища.

"Семейството може да живее постоянно в Ню Йорк, да има яхта във Франция и къща в Мексико и Южна Африка и да наглежда всичките си имоти," казва Колър. "С наемането на домашен учител те могат да пътуват където си поискат и да бъдат с децата си."

Учителят, на който Колър е намерил работа за 400 000 долара годишно, е бил нает от богато семейство, живеещо на западното крайбрежие на САЩ. Ученикът имал проблеми с училището и с наркотиците, така че учителят е трябвало да го обучава вкъщи и да помага на семейството, докато ученикът се лекува от зависимостта си.

Според Колър задачата е била "доста предизвикателна," но освен заплащането, учителят получил апартамент и кола, вечеря в ресторант всяка вечер и пътуване в първа класа.

Ханан, който в момента преподава в Барселона, казва, че е работил в девет страни през последните седем години.

Да си частен учител на децата на богатите си има и своите минуси, казва Ханан.

"Трябва да си много гъвкав постоянно, " казва той. "Клиентите може да имат нужда от всичко и то на момента и трябва да реагираш адекватно още първия път. Няма много търпимост към грешките."

Според Андрю Найт от Tutors International богатите родители понякога имат нереалистични очаквания към учителите, особено когато става въпрос да помогнат на децата им да влязат в най-добрите колежи или да получават отлични оценки в училище.

"Някои от тези семейства са свикнали да си плащат за всичко, които пожелаят ," казва Найт. "Те не разбират, че не можем да им гарантираме определен среден успех или колеж."

Родителите също така могат да саботират усилията на учителя да мотивира децата си. Един такъв преподавател се оплакал, че забранил на ученика си да ползва своя таблет, докато не си напише домашното, родителите обаче бързо му дали друг.

"Трябва да постигаме резултати с тези деца," казва Ханан. "Това ни поставя под огромно напрежение." Той обаче добавя, че работи с деца, които имат нужда от него и че това е нещото, с което иска да се занимава.

Тъй като Tutors International сключва договори за работа със своите учители, вместо това да правят семействата, компанията следи тяхното представяне и получава постоянна обратна връзка както от семействата, така и от учителите.

"Ние не правим така, че да вземем парите и да си тръгнем," казва Найт. "Ние имаме интерес всички да са щастливи."