Години наред, на пазара на колекционерски автомобили се наблюдават две различни тенденции. Цените и търсенето на Ferrari и други класически европейски спортни автомобили скачат, докато в същото време положението при така наречените мускулести американски автомобили е в застой, пише CNBC.

Сега изглежда, че пазарът на мускулести автомобили се завръща. На последния търг за колекционерски автомобили в Скотсдейл, Аризона, приключил в неделя, са били продадени коли за 248.6 млн. долара, в сравнение с 225 млн. долара година по-рано, според Hagerty, компания която застрахова колекционерски автомобили.

Разбира се Ferrari все още оглавяват класациите. Пет от десетте коли продадени на най-висока цена са били Ferrari. Двете най-скъпи коли са били Ferrari 250 GT California LWB Spyder от 1958 г., което е било продадено за 8.8 млн. долара и Ferrari 250 GT Cabriolet също от 1958 г., което е било продадено за 6.16 млн. долара.

Вижте още: Най-очакваните мускулести автомобили на 2014 г.

На четвърто място в подреждането е една любима марка на американската публика - Corvette. Chevrolet Corvette L88 Coupe от 1967 г. е бил продаден за 3.85 млн. долара, което е най-високата сума. Плащана някога за Corvette.

Втори Corvette модел Rebel Convertible Race Car от 1969 г. е бил продаден за 2.86 млн. долара.

L88 е много рядък автомобил, който е високо ценен и с изключително качество. От Corvette са произвели само около 20 броя от модела L88 и дори и най-взискателните колекционери на автомобили признават колата като изключителна машина.

Вижте още: 10 класически американски мускулести автомобили

Други мускулести автомобили, които са били продадени на търга включват Shelby Cooper Monaco King Cobra от 1963 г., кято е продадена за 1.65 млн. долара и Plymouth Belmont от 1954 г., за която са платени 1.32 млн. долара.