Общо пет различни пилоти са печелили състезания през миналия сезон на Формула 1. Болидите победители имат едно общо нещо – спирачки или съединители от италианския производител на авточасти Brembo SpA.

Базираната в Бергамо компания стъпва сериозно в света на високите скорости преди 40 години. От тогава Brembo е разширила клиентската си база, доставяйки спирачни системи за автопроизводители като Ferrari SpA и Porsche SE – бизнес, който е превърнал председателя на компанията Алберто Бомбасей в милиардер.

Вижте още: Най-високо платените спортисти в моторните спортове

“Един от най-големите успехи на Brembo е възможността да навлезе в света на автомобилните състезание през 1975 г., когато компанията започна да доставя части за Ferrari във Формула 1,” казва Бомбасей.

“Това даде възможност на Brembo да тества на пистата през годините нови технологични решения, които с времето бяха пренесени и към движещите се по пътищата автомобили и мотоциклети.”

Вижте още: Разходка из завод на Ferrari

Търсенето на автомобили е помогнало цената на акциите на Brembo да се удвои през миналата година. Приходите на компанията са нараснали с 11% до 1.4 млрд. евро през 2012 г.

Бомбасей контролира 53.5% от Brembo, а състоянието му се оценява на 1.2 млрд. долара, според индекса на милиардерите на Bloomberg Billionaires. Той никога не се появявал в международна класация на милиардери.

Делът на Бомбасей в Brembo се контролира от чрез фамилната холдингова компания Nuova Fourb Srl, чийто акции са разпределени поравно между двете деца на Бомбасей, според италианския вестник Corriere della Sera.

Вижте още: Най-влиятелните жени във Формула 1

Делът се приписва на Бомбасей, защото 73-годишният собственик и неговата съпруга все още получават доходността от 80% от акциите. Като глава на фамилията и председател, милиардерът също така запазва контрол над бизнеса.

“Фактът, че Brembo е семеен бизнес, дава сила на компанията,” казва Бомбасей. “Не планирам да намалявам участието си в компанията или да губя контрол над нея.”

Brembo е основана от бащата на Бомбасей - Емилио, и от Итало Бреда през 1961 г., когато двамата партньори отварят цех, в който изработват резервни части за автомобили. Техният пробив идва през 1975 г., когато Ензо Ферари моли компанията да оборудва неговите коли за Формула 1.

Пет години по-късно компанията вече е разработила алуминиев спирачен апарат, който се ползва от автопроизводители като Porsche, Mercedes и BMW. Тя също така е сред пионерите в разработването на карбоно-керамични спирачни дискове, които са нейна запазена марка от 2002 г.