Японска авиокомпания спря расистка реклама
Най-голямата японска авиокомпания All Nippon Airways (ANA) обяви, че ще спре своя телевизионна реклама, в която участва японски актьор с голям изкуствен нос и руса перука, след като бе разкритикувана като расистка.
Рекламата, която е на английски език с японски субтитри, представя разширената програма за международни полети на ANA от токийското летище Ханеда.
Япония, която ще е домакин на летните Олимпийски игри през 2020 г., се опитва да привлече повече туристи на фона на големия ръст на посетители през миналата година, особено от Азия.
В рекламата, която е започнала да се излъчва на 18 януари, двама мъже в пилотски униформи на ANA си говорят за това как вече ще пътуват до нови дестинации като Ханой и Ванкувър.
"Да променим имиджа на Япония!", казва единият от тях и се обръща към другия, който вече носи голям изкуствен нос и руса перука, което съвпада със японските стереотипи за европейците. "Разбира се," отговаря той.
В друга разновидност на рекламата единият пилот изненадва другия, като му предлага да го прегърне. Демонстрирането на близост, особено между мъже на публични места, не е нещо често срещано в Япония.
Рекламата отприщи порой от предимно негативни коментари на страницата на ANA, като някои хора дори заявяват, че са закрили картите си за лоялност към компанията. Други пък споделят, че са харесали рекламата, а трети казват, че тя е по-скоро странна, отколкото расистка.
ANA се извини за рекламата в страницата си във Facebook, а според японските медии компанията се е извинила и на клиентите си, които са се обадили, за да се оплачат.
Рекламата е излъчвана само в Япония, но вече се е появила и в доста сайтове за видеосподеляне.