6 компании, които не спират да се излагат сами

Някои компании не спират да правят глупави рекламни кампании. Сякаш сами искат да си навлекат неприятности. American Apparel, например, обожават да показват разголени непълнолетни момичета. Други залагат на расистки изказвания, а в стремежа си да бъде скандална, организацията за защита на животните ПЕТА е прекрачила всякакви граници на приличие.
Вижте 6 компании, които непрекъснато си навличат проблеми с рекламните си кампании. Селекцията е на BusinessInsider:
6. Abercrombie and Fitch
Известни са с реклами с полуголи момичета, които не изглеждат пълнолетни и расистки лозунги по тениските.
Служители обвиниха компанията, че класира работещите там по външен вид, като само тези с висок рейтинг работят в магазините с клиенти, а другите стоят предимно в склада. В склада са държани и служители от други раси.
Сред скандалните надписи по тениски за момичета са „на разположение съм за партита”, „на кой му трябва мозък щом тези” (надпис на гърдите), „имах кошмар – сънувах, че съм брюнетка”, както и „търсят се студентки за сексуални проучвания”.
Компанията е критикувана и това, че продава прекалено секси бельо за деца. Те, например, имаха бански с подплънки за деца 8-14 години.
5. Spirit Airlines
Компанията рекламира полетите си със сексуални закачки.
Когато има някой голям скандал или важно събитие в новините, тя се опитва да го експлоатира с всички сили.
По време на разлива на петрол на платформа на BP компанията оказа лошия си вкус с тази реклама:
4. Spencer's Gifts
Известни са с тениски с вулгарни надписи.
Например:
На тази тениска пише „Имигрантите са като спермата. От един милион само един върши някаква работа”
Или тази
Или тази „Преди да започнем да се *****нахлузи тази тениска на главата си.”
3. ПЕТА
От къде да започнем...
ПЕТА слагат знак на равенство между човек и животно и твърдят, че така, както може да се разфасова животно, би следвало да може да се разфасова и човек.
Всичко това те визуализират с голи модели облени в кръв.
Пример за това, че от организацията нямат никакъв срам бе когато пред начално училище сложиха постер с разфасовани кученца и питаха децата дали биха изяли кученцето си?
С тази реклама обидиха пълните жени, сравнявайки ги с китове.
С тази реклама пък обидиха феминистките – видео твърди, че вегетарианците са по-добри любовници и показва как мъж скъсва приятелката си от секс и на следващия ден на нея й се налага да ходи с шина за счупен врат. Според много възмутени зрители рекламата приканва към насилие срещу жените. Изглежда в ПЕТА са против насилието, само когато е срещу животни – когато е срещу жени – няма проблем.
ПЕТА непрекъснато сравняват Холокоста с яденето на месо, а евреите не са никак доволни от това, че тази трагедия се използва за реклама.
2. Urban Outfitters
Бяха критикувани за това, че продават тениски с расистки символи.
Цветовете на техните дрехи не са просто черно, а „черно като Обама”.
В момента съдят компанията заради тази реклама с разкрачената 15-годишна Хайли Клоусън.
1. American Apparel
Изп. директор на компанията Дов Чарни в момента е съден от няколко служители – няколко от делата са за сексуален тормоз, а едно за расистка обида.
American Apparel е известна с това, че използва разголени модели, които изглеждат на по-малко от 18 години и дори понякога под 16.
Компанията влезе в класацията на гафовете на годината с реклама с урагана Санди. Докато милиони американци бяха без ток и се опитваха да закрепят домовете си, те пуснаха реклама с надпис „Ако ви е скучно по време на бурята – имаме отстъпка”.
Тениски с надписи "тийнейджърите го правят по-добре".