Най-странните случаи с изтегляне на продукти
Повечето случаи с изтегляне на продукти са тривиални – някъде капачката не се затваря добре или някоя играчка е прекалено лесна за поглъщане от дете. За това и продуктите би трябвало да преминат редица тестове, преди да излязат на пазара.
Понякога обаче чуваме за случаи, които са направо комични и се чудим правени ли са тестове на тези продукти и как?
Вижте някои подобни:
Кобури за пистолети, които ви прострелват в крака
На пръв поглед кобурът за пистолет не е нещо сложно – един джоб за оръжие.
Оказва се, обаче, че каишката на един модел от 2002 година, прави точно обратното на това, което би трябвало. Тя се размествала и когато връщате пистолета в кобура, се случвало да дърпа спусъка.
Това станало ясно, след няколко случая на прострелване в крака, в това число на един полицай. При всички тези случаи, каишката се мърдала и дърпала спусъка.
Какво направила компанията? Тя решила да замени тази каишка с по-дебела, която раздавала на клиентите, които трябвало сами да си я закачат.
Запалим пожарогасител
През 90-те години компания Colbra Corporation представя нов модел пожарогасителен спрей, наречен Fire Cap. Представлявала бутилка спрей, която може да загаси малък пламък.
В град Джаксън, Мисисипи, дори полицията се снабдила с много такива. През 2000 г. компанията вече е фалирала, а всеки, който е използвал продукта, имал големи затруднения да обясни инцидента на застрахователната си компания.
Ако се чудите как нещо в аерозолна опаковка спира пожар, ще ви отговорим - не го спира. Оказало се дори, че го засилва.
Това е нещо, което би трябвало да са забелязали по време на тестовете?
Загадка е как компанията е успяла да продава с години нещо, което изобщо не действа.
Лосион за почистване на ръце, пълен с бактерии
През 2009 г. лаборатория Clarcon Biological решава да направи почистващ лосион за ръце без алкохол. Оказва се, че алкохолът е доста важна съставка за тези продукти. Компанията рекламира продукта си като антимикробен и подходящ за почистване на отворени рани, а се оказва, че той не само не го почиства, ами е пълен с микроби и то доста опасни.
Прахът за пране, който раздира дрехите
През 90-те Persil трудно се справя с конкуренцията във Великобритания. Компанията твърди, че техният прах прави дрехите по-чисти от всички други. Така че те имали нужда от силен химикал, който да чисти дрехите много добре на всяка цена.
Те изобретили Persil Power, който рекламирали като революционен прах. Компанията започва да добавя силни химикали към всичките си прахове. Те обаче тестват продукта на съвсем нови дрехи и то на такива от по-здрави материи. Прахът бил толкова натъпкан с химикали, че направо раздирал плата и след няколко пранета дрехите излизали от пералнята буквално накъсани.
Компанията била затрупана от съдебни искове от граждани и магазини.
Невероятната „почистваща формула“ струвала на Unilever 250 милиона паунда.
Фенерчето, което спира сърцето на хора с пейсмейкър
Компанията L.L. Bean е имала и други гафове. Те например бяха изобретили ботуши за лов, които рекламираха като непропускащи вода. Около 90% от тях бяха върнати, като клиентите казваха, че не само пропускат, ами и са напълно безполезни.
През 2005 г. компанията направи най-големия си гаф. Те пуснаха комплект за оцеляване, съдържащ бутилка за вода, одеяло, нож и фенерче, което няма нужда от батерии.
През 2006 година започна изтегляне на продукта.
Продуктът, който би трябвало да ви помогне да оцелеете, всъщност бил доста опасен. Фенерчето, което нямало нужда от батерии, се захранвало с нова технология. Благодарение на магнит, мед и тежест, то се снабдявало с енергия, като го раздрусате енергично.
Магнит ли казахме? Дори децата знаят, че не трябва да слагате магнит близо до компас! Магнитът във фенерчето бил толкова силен, че освен, че ще направи компаса ви неизползваем, той повреждал пейсмейъкара на хората със сърдечни проблеми. И това ми било „комплект за оцеляване“!