Десетте най-големи имейл гафа на 2009 г.
Случвало ли ви се е да препратите клюкарски мейл по погрешка на шефа си? Ако си мислите, че няма по-големи имейл гафове, това не е така. Има хора и организации, които могат да бъдат съпричастни с вашата тъга, притеснение или смущение от подобни случки.
Компанията за решения в областта на електронната поща Proofpoint наскоро представи някои от най-страховитите имейл гафове, грешки и заплахи от тази година.
Ето ги и тях. Не са подредени по някакъв определен ред:
Троянски кон изпразва банкови сметки
През септември се появиха данни за банков Троянски кон, наречен URLZone, който е осуетил системите за засичане на измами, давайки възможност на софтуер да краде пари докато потребителите са логнати в сметките си като им показва фалшив баланс. Компютрите на жертвите са били заразени или посредством кликването на зловреден линк, или след посещение на уебсайт съдържащ зловреден софтуер.
Троянският кон също така запазвал данните за логване в сметките на клиентите, правил скрийншотове и засичал и другите им онлайн акаунти като PayPal, Facebook и Gmail.
ФБР измама
Съпругата на директора на Федералното бюро за разследване (ФБР) на САЩ Робърт Мюлер му забранила да използва онлайн банкиране, след като той почти се хванал на една от така наречените фишинг измами. Мюлер получил имейл, който си мислел, че е от неговата банка. Писмото го приканвало да потвърди информация. Той дори стигнал дотам, че започнал да попълва част от личната си информация преди да осъзнае, че това може би не е много добра идея.
Мюлер споделя, че се уловил миг преди да падне жертва на измамата. След това сменил паролата и споделил с поучителна цел за случилото се на съпругата си. Това обаче не попречило на г-жа Мюлер да санкционира онлайн дейността на съпруга си.
Hotmail измама
Наскоро хакери се добраха до паролите на повече от 10 000 пощенски кутии в Hotmail, които след това бяха публикувани онлайн. При тази измама хакерите са разпратили имейли от името на банки, eBay и други институции, които приканвали потребителите да променят паролите си поради съображения за сигурност.
След това се появиха информации, че "123456" е била най-често използваната парола от жертвите на тази измама.
Самоубийството на една нова компания
През септември компанията за медийна реклама и апликации RockYou изпраща имейл до клиентите и сътрудниците си обявявайки редизайна на сайта си, но вместо да използват BCC, от компанията показват целият мейлинг лист от над 200 имейла в полето CC. Съвсем очаквано много от тези адреси попадат в списъците на спамърите.
Два месеца по-късно, новосъздадената компания изпраща нов масов мейли, иползвайки мейлинг лист. За съжаление имейлът приканва клиентите на компанията да предоставят лична информация от данъчните си декларации. В последствие доста хора изпращат лична информация до целия мейлинг лист.
Съдия нарежда деактивирането на gmail акаунт
През август базираната в Уайоминг Rocky Mountain Bank по погрешка изпраща адресите, имената, ЕГН-тата и информация за кредитите на повече от 1 300 клиенти на адрес в Gmail. Когато банката разбира за проблема, изпраща съобщение до същия адрес, в което моли получателя да се свърже с банката и да унищожи файла без да го отваря.
Банката не получава отговор и се свързва с Google, за да помоли за информация за собственика на акаунта. Съдията Джеймс Уеър от щатски областния съд нарежда на Google да деактивира имейл акаунта и да разкрие самоличността на собственика му и данните му за контакт. Потребителят на Gmail не е обвинен в нищо, но в банката трябва да внимава на кого пращат имейлите си.
Паника за заплати
Компанията PayChoice, която обработва плащания на заплати става жертва на пробив в сайта си, при който клиенти получават имейли, който се предполага, че са от компанията, но всъщност целят да ги накарат да си свалят зловреден софтуер. Служители получават имейли, които ги насочват към свалянето на плъгини или към посещението на уебсайт откъдето да продължат за вход в портала на PayChoice onlineemployer.com.
Клиентите са в рамките на часове за това и сайтът е спрян. По-късно се разбира, че имейлите са изпратени от имейл в Yahoo! И че линковете са хоствани от сървъри в Полша.
Данъчна грешка
Британската данъчна служба HM Revenue & Customs издава предупреждение за вълна от измамни имейли, които използват убедително (но фалшиво) електронно обръщение от страна на правителството, в опит да подмамят получателите да предоставят лична информация, за да получат връщане на надвнесени данъци.
В измамните съобщения се казвало, че получателите имат право да получат свои надвнесени данъци и трябвало да предоставят данните за свои дебитни или кредитни карти, където фиктивните средства да бъдат преведени.
Както повечето законни компании и правителствени организации от HMRC наблягат на това, че не биха информирали гражданите по имейл за данъчни отстъпки, нито пък ще ги приканят да попълват документи за това онлайн.
Кой е приет за студент и кой не?
На 28 000 кандидат-студенти беше отказан прием в University of California, San Diego (UCSD) след особено сериозна грешка в електронните комуникации. Всичките 46 000 кандидат-студенти получават погрешно електронно съобщение, с което са уведомени, че са приети. Това би бил и най-големия випуск първокурсници в цял свят.
Общо 18 000 студенти, които всъщност са приети впоследствие получават въздишка на облекчение. За съжаление останалите кандидат-студенти е трябвало да продължат с изтощителните изпити в другите университети.