AIG минава в нападение, след като възстанови името на марката си
American International Group Inc. (AIG) извлича ползите от подобрената си репутация, след като застрахователната компания изплати преди година получените от правителството на САЩ 182.3 млрд. долара по време на кризата, е заявил председателят й Стив Милър, цитиран от Bloomberg.
“Бяхме най-неуважаваната марка на планетата, а сега се завърнахме,” казва Милър в интервю за Bloomberg. “Изградихме компания с невероятна инерция и преминаваме отново в нападение.”
Под управлението на главния изпълнителен директор Робърт Беномоше AIG възстанови името си, което вече използват основните й подразделения, започна да го използва отново в телевизионни реклами и сключи спонсорски договори с отбори по ръгби в САЩ и Нова Зеландия.
През 2009 г. тогавaшният главен изпълнителен директор Едуард Лиди заяви, че името е “наранено и опозорено” от операцията по спасяването на AIG, на фона на протестите срещу застрахователя и други финансови компании.
“Ако се върнете няколко години назад, от Goldman Sachs вероятно нямаше да седят заедно с мен,” казва Милър, който бе интервюиран заедно с президента на Goldman Sachs Group Inc. Гари Кон. “Имахме сериозни проблеми тогава.”
Застрахователната компания имаше нужда от спасителните средства, след като не можа да покрие задълженията си към Goldman Sachs и към други банки, които се бяха обърнали към AIG за защита срещу евентуален спад при инвестициите, обезпечени с ипотечни заеми.
Акциите на AIG поевтиняха с 2.7% до 47.86 долара в петък, докато понижението при Goldman Sachs бе от 1.8%. Книжата на застрахователя са поскъпнали с 31% за последните 12 месеца.