American International Group Inc. (AIG) извлича ползите от подобрената си репутация, след като застрахователната компания изплати преди година получените от правителството на САЩ 182.3 млрд. долара по време на кризата, е заявил председателят й Стив Милър, цитиран от Bloomberg.

“Бяхме най-неуважаваната марка на планетата, а сега се завърнахме,” казва Милър в интервю за Bloomberg. “Изградихме компания с невероятна инерция и преминаваме отново в нападение.”

Под управлението на главния изпълнителен директор Робърт Беномоше AIG възстанови името си, което вече използват основните й подразделения, започна да го използва отново в телевизионни реклами и сключи спонсорски договори с отбори по ръгби в САЩ и Нова Зеландия.

През 2009 г. тогавaшният главен изпълнителен директор Едуард Лиди заяви, че името е “наранено и опозорено” от операцията по спасяването на AIG, на фона на протестите срещу застрахователя и други финансови компании.

“Ако се върнете няколко години назад, от Goldman Sachs вероятно нямаше да седят заедно с мен,” казва Милър, който бе интервюиран заедно с президента на Goldman Sachs Group Inc. Гари Кон. “Имахме сериозни проблеми тогава.”

Застрахователната компания имаше нужда от спасителните средства, след като не можа да покрие задълженията си към Goldman Sachs и към други банки, които се бяха обърнали към AIG за защита срещу евентуален спад при инвестициите, обезпечени с ипотечни заеми.

Акциите на AIG поевтиняха с 2.7% до 47.86 долара в петък, докато понижението при Goldman Sachs бе от 1.8%. Книжата на застрахователя са поскъпнали с 31% за последните 12 месеца.