Компаниите вече анализират навиците ни в пазаруването чрез Wi-Fi мрежата. Развойни центрове на световни компании в областта на високите технологии създават софтуер за анализ на данни от Wi-Fi мрежи, което е от полза най-вече за мобилни оператори, големи магазини, летища, метрото, жп гари и публични институции, съобщи БТА.

От интересите ни в интернет търговците се ориентират за желанията ни. Със софтуера може да се проследят и анализират предпочитаните места, пред които стоят хората с мобилни устройства - смартфони и таблети, да се види в кои магазини или заведения за хранене влизат, както и да се проследят обичайните им маршрути.

Информацията, събрана от безжичната интернет мрежа, улеснява по този начин мениджърите на сгради и шефове на институции да опознаят навиците на клиентите си и да оптимизират разходите. Една от тези системи - Thinksmart, прави анализа в реално време, особено за телефони, ползващи приложения през браузър.

Когато клиент влиза в обект и отвори интернет браузъра на мобилното си устройство, му се предлага икона с меню, което е приложимо само за съответното място, в което той се намира. Експертите са категорични, че информацията се събира само за общ анализ и не разкрива лична информация от ползвателите на мобилни устройства.

Важността на събирането на информация през безжичните мрежи става все по-голяма предвид прогнозата на компютърните експерти, че до 2016 г. мобилният пренос на данни ще нарасне 18 пъти в световен мащаб. Това означава, че той ще достигне 130 екзабайта за година.

Това са 33 млрд. DVD-та, 4.3 квадрилиона MP3 файлове и 813 квадрилиона SMS-и. Най-много ще нарасне мобилният трафик в Средния изток и Африка (36 пъти), следвани от Централна и Източна Европа и Азиатско-тихоокеанския регион (21 пъти). Най-нисък ръст ще бъде отбелязан в Западна Европа (14 пъти).