Българските Стюардеса и БТ се връщат на руския пазар
Булгартабак холдинг поръча първата партида цигари „Родопи", „Стюардеса", БТ и „Опал" за реализация в Русия, съобщава в. „Известия", позовавайки се на ръководителя на Асоциацията на тютюневата промишленост Табакпром Андрей Межонов.
По думите на Межонов партидите цигари няма да бъдат изготвени в собствените мощности на Булгартабак в България, а в руската Погарска цигарена фабрика в Брянска област.
В средата на януари българската компания "Булгартабак-Холдинг", чийто мажоритарен собственик е дъщерното дружество на "ВТБ Капитал"- австрийската BT Invest GmbH, е подала заявка в "Роспатент" за получавана на изключителните права за ползване на търговската марка „Родопи“. По думите на патентния агент на "Булгартабак холдинг" в Русия Елена Гаврилова, за за другите марки компанията вече е получена регистрация. „Става въпрос за възстановяване на правата на компанията върху нейни исторически марки. Това е голяма заявка за влизане на руския пазар", каза Гаврилова.
Генералният директор на Погарската цигарена фабрика Игор Мойсеев също потвърди, че неговото предприятие ще произвежда цигарите за "Булгартабак-Холдинг": "Ние ще играем ролята на производствена площадка. Технологията, суровините и дори оборудването ще бъдат предоставени от българското дружество ", каза Мойсеев.
С продажбите ще се занимава "Булгартабак Лоджистикс". Моисей отказа да съобщи цената на цигарите, както и датата на влизането им в продажба на дребно, но каза, че пакет ще струва до 40 рубли. От "Булгартабак Лоджистикс" допълниха, че цигарите ще се появят на пазара на дребно през февруари.
Според Вадим Желнин, независим експерт в областта на тютюневите пазари, продуктите на българската компания ще се позиционират в ниския ценови сегмент. Според него, с повишаването на акцизите и годишното увеличение на цените на цигарите, потребителското търсене се измества в посока на евтините продукти на цена 40-45.5 рубли пакета
Въпреки това Желнин отбелязва, че евтините цигари имат ниски маржове и следователно да се разчита само на този сегмент от пазара е рисковано. Следва да се отбележи, че в България продуктите на "Булгартабак" заемат повече от 30% от пазара. В Русия, на първо време финансовият анализатор на Aforex Нарек Авакян прогнозира дял от не повече от 3.5% от пазара.
„При много положителното развитие на сценария в бъдеще компанията може да разчита на 10.8% от пазара, но не повече. Основните конкуренти на марките "Булгартабак" ще бъдат продуктите на "Донский табак", както и транснационалните тютюневи компании“, каза Авакян.