10 лесни начина да повишите продуктивността си
Всички имаме по 8 часа на ден в офиса, но е факт, че едни успяват да свършат повече неща за това време от други.
Как го правят? С малко повече организация и по-малко разсейване.
Виж още: 10 съвета за успешна кариера
Вижте няколко прости и ефективни начини да повишите вашата продуктивност:
10. Спортувайте
Според Д-р Джон Рейти от Harvard Medical School спортът е най-доброто, което можете да направите за вашия мозък, памет и възможност за учене. След спорт в мозъка ни се отделят вещества, които ни помагат да работим по-ефективно.
Ако тренирате рано сутрин, това ще ви даде повече енергия за деня. Хората, които спортуват, са по-здрави и по-енергични.
9. Ставайте по-рано
Само 1 час по-ранно ставане може да направи чудеса. Така по времето, в което обичайно се будите, вие вече може да сте отметнали важни задачи.
8. Не правете много неща наведнъж
Мултитаскингът има все повече критици. Той не е за всеки.
Повечето хора работят по-добре, ако се концентрират над една задача.
Създайте си навика да довършвате всичко, което сте започнали и след това да се прехвърляте на друго, иначе има опасност да не довършите нищо.
7. Зарежете социалните мрежи
Зарежете всичко, което може да ви разсейва и особено социалните мрежи и чатове.
Не се залъгвайте със „само ще проверя“. Наложете си ограничение за влизането в подобни сайтове до определена бройка на ден и спазвайте това разписание.
6. Работете в сътрудничество
Понякога задачите, които имаме, са толкова много, че физически е невъзможно да се справим с тях. В такъв случай не се колебайте да работите в сътрудничество и да възложите част от работата на колеги от екипа ви.
5. Слушайте успокояваща музика
Учените считат, че слушането на спокойна музика помага на хората да мислят по-добре. Те наричат това „ефектът Моцарт“. За целта е подходяща спокойна музика с равномерно темпо и то само инструментална, за да не ви разсейва текстът. Класическата музика е добър избор.
4. Подредете работното си място
Подредете бюрото и сортирайте всичко в кабинета си. Това би ви улеснило в бъдеще, като ще ви спести време в търсене на листове и папки, а и подреденото бюро предразполага за работа.
3. Започнете с по-лесните задачи
Започнете с по-лесните задачи, за да ги отметнете от графика си, като не забравяте точка 8 – изпълнявайте задачите си една по една, довършвайте първата, преди да преминете към втората и така нататък.
2. Не протакайте - правете си график
Най-добре е да си сложите график със срокове за всичко, дори и за по-лесните неща. Придържайте се към него, за да не изоставате. Някои хора нямат нужда от това, но тези, които са склонни да протакат, имат сериозен проблем. За тях графикът е наложителен.
1. Наспете се
Съвет номер 1, който можем да ви дадем е толкова прост и толкова ефикасен – добрият сън.
Препоръчват се 8 часа на ден и не по-малко от 6.
Знаем - чували сте за много хора, които спят по 3 часа на денонощие и са добри професионалисти в сферата си, но бъдете сигурни – те са изключение. Повечето хора имат нужда от 6-8 часа, за да се събудят готови за работа.
Специалистите съветват да се спи в тъмна стая. Сънят на светло не е толкова ефективен.