6 начина да се откроявате на работа
Светът се възстановява от икономическата криза, но все още в редица компании се правят съкращения.
Мнозина не могат да бъдат сигурни в работата си и единственото, което им остава, е да се стараят да бъдат служителят, с който никой работодател не иска да се раздели.
Виж още: 10 начина да повишите продуктивността си
Вижте няколко съвета за това как да бъдете този служител:
Вършете си работата
Ще започнем от очевидното – вършете работата, за която са ви наели. Много хора имат нужда от супервайзор, който да ги наставлява и да „стои до тях“.
Дори и когато шефът не е в офиса и си мислите, че няма нужда да се стараете кой знае колко – има!
Спрете да гледате часовника
Не бързайте да скочите от бюрото точно в 18.00 часа. Бъдете в офиса поне няколко минути преди започване на работния ден и си тръгнете няколко минути след завършването му.
Винаги вършете повече от това, което е задължително
Ако правите всичко, което се очаква от вас, ще бъдете... средностатистически служител.
А целта ни не е да бъдете средностатистически, а изключително добър служител.
За това забравете за изрази като „Това не е моя работа“ и се старайте да бъдете полезни с каквото можете във всяка ситуация.
Бъдете компетентни
Трябва да познавате вашата работа изключително добре и да бъдете човека, до когото другите да се допитват в случай на проблем или въпрос, а не вие да питате.
Не злепоставяйте колегите
Никога не се опитвайте да блеснете за сметка на някой друг.
Не е ваша работа да изтъквате какво някой не е успял да свърши.
Така ще изглеждате като подли клюкари, а и колегите ще ви намразят.
Бъдете част от социалния живот
Участвайте във всякакви събития, организирани от вашия офис – спортни срещи, вечери, доброволен труд.