11 навика, с които докарвате колегите си до лудост
След като се консултира с редица мениджъри и служители, сп. Forbes подбра кои нарушения и дребни престъпления могат да подкопаят репутацията дори на най-талантливия работник. Дали вие сте този човек, който подлудява всички в офиса, можете да проверите сега:
1. Планирате важни срещи след 15:00.
Добре е да планирате срещи по всяко време на деня, но определяйте само най-незначимите от тях за след 15:00. Изследванията многократно потвърждават, че повечето от нас са умствено и емоционално изтощени няколко часа след обяд (с изключение на тези просветени общества, които наистина прегръщат сиестата). По-късно през деня, ние или ставаме твърде упорити, или твърде отстъпчиви при вземането на решения, а това прави срещите по-трудни както за вас, така и за вашите колеги.
2.Злоупотребяват с офисната микровълнова.
Нарушенията в тази сфера варират от кулинарни грешки (например да прегорите пуканки) до откровени престъпления (да притоплите риба). Не злоупотребявайте с уредите и се уверете, че те да могат да се използват и след вас.
3. Казвате: "Съжалявам, че закъснях, движението е ужасно."
Наистина ли? Колко пътувания трябва да направите, преди да осъзнаете, че трябва да включите фактора „задръствания“ в своя график? Покажете малко уважение към хората, които са дошли навреме и са принудени да ви чакат, освен ако наистина не сте попаднали в снежен апокалипсис.
4. Всеки в офиса може да ви чуе, когато говорите по телефона.
Ако телефонът на човека, с когото говорите, работи добре, той ще бъде в състояние да ви чуе и без да крещите. Имайте предвид, че ние несъзнателно започваме да говорим по-високо, когато сме развълнувани или не чуваме добре събеседника си, така че съобразете силата на гласа си или излезте навън. Вашите колеги може би не държат да научават подробности от разговора ви.
5. Казвате пред всичките си служители, че сте благодарни за фантастичната работа, която вашият служител Х върши.
Те ще изтълкуват това, като че отдавате цялата заслуга за свършената работа на служителя Х, без да оцените техния положен труд. Ще ви вземат за този тип шефове, които не разбират кой в действителност върши работата. Вместо това кажете: „Х ми каза, че вършите страхотна работа“. Така ще помогнете за подобряване на мотивацията на всички с един изстрел.
6. Оплаквате се как хората прекарват твърде много време във Facebook или Twitter.
Служителите в наши дни водят личния си живот дори по време на работа или работят от дома си в почивните дни. Това е нашата нова реалност и вие трябва да го приемете, ако служителите и колегите ви продължават да вършат работата си.
Вижте още: Има едно нещо, което всички успели хора не правят
7. Започвате разговор с колега, още в минутата, в която влезе в офиса на сутринта.
Покажете 15 мин добро възпитание. Остави колегите си да изпият едно кафе, да погледат електронната си поща и да се настроят за работа, преди да се отправите към тях с исканията и въпросите си.
8. Влизате в нечий офис, сядате и започвате разговор.
Започнете с думите: "Свободен ли си? Мога да мина по-късно, ако сега не е удобно."
9. Използвате думата „парадигма“ .
Ако искате да изглежда умен, интересувайте се искрено от живота на другите. Ако искате да изглеждате като дърдорко, вмъквайте модерни думички от 1994 г. в речта си в офиса.
10. Неучтиво (или дори учтиво) питате дали някой може да смени бутилката с вода в машината или да направи нова кана кафе.
Ако самите вие направите това (дори само от време на време), ще изглеждате като част от отбора, в степен че да ви се простят поне десетина служебни престъпления.
11. Оплаквате се колко сте претоварени или зле платени.
Имайте добро отношение в работата. Ако при това решите да тествате своята пазарна стойност, направете го тихо, вместо да се оплаквате пасивно от състоянието си на мъченик. Ще спечелите много повече уважение по този начин.
Вижте още: Няколко съвета как да преговаряте за заплатата си