Volkswagen може да продаде над 10 млн. автомобила през 2014 г.
Volkswagen AG може да продаде над 10 млн. автомобила през 2014 г., което е с четири години по-рано от планираното от компанията, тъй като най-големият автопроизводител в Европа ускорява представянето на нови модели, като част от стратегията си да изпревари Toyota Motor Corp. като лидер в автомобилната индустрия.
“С нарастването на продажбите и новите модели ще отчетем положителен ефект и върху печалбите,” заяви днес по време на пресконференция в Берлин главният изпълнителен директор на компанията Мартин Винтеркорн. “Има вероятност дори да надхвърлим 10 млн. продажби през тази година.”
През 2013 г. Volkswagen изпревари General Motors Co., за да стане вторият най-голям автопроизводител в света. Volkswagen, която планира 84.2 млрд. евро инвестиции до 2018 г., за да изпълни целта си и да стане номер 1, обяви днес, че ще представи над 100 модела през тази и следващата година, като в тях, освен масовата VW, се включват и луксозните марки Audi и Porsche.
Европейският пазар на автомобили излиза от шестгодишен спад, а автомобилните продажби в Китай продължават да нарастват, въпреки че икономическият растеж се забавя. В същото време търсенето отслабва на развиващите се пазари като Бразилия, Русия и Индия, към които автопроизводителите се бяха прицелили за ръст на продажбите.
Volkswagen също така се стреми да повиши продажбите на основната си марка в САЩ.
Сред моделите, които Volkswagen ще пусне на пазара до 2015 г., се включват нова версия на VW Passat, разновидности на Audi A4, SUV-моделът Audi Q7, компактният SUV модел Porsche Macan и хибридна версия на Porsche Cayenne, обявиха днес от компанията.
Печалбата на VW през миналата година пада с 21% до 2.89 млрд. евро. Положителният резултат на Porsche пък почти се е утроил до 2.58 млрд. евро от 943 млн. евро преди това. На 11 март Audi обяви 6.2% спад на оперативната печалба за миналата година до 5.03 млрд. евро.