Какво не бива да си поръчваме в ресторантите? Ето съветите на клиентите:

Салата айсберг

Салатата айсберг е една от най-големите измами в индустрията. Тя е около 98% вода, освен това в гънките й често се крият бактерии и микроби. Дори и ако ресторантите все пак решат да я измият.

Най-продаваното

Може би си мислите, че най-продаваните артикули имат висок оборот. Но за да се справят с търсенето, ресторантите ги приготвят предварително в големи количества, което дава време в тези храни да се развият бактерии от хранителен произход.

Вижте още: Десет неща, които фастфуд индустрията не иска да знаете

Вода в чаша

Един от най-опасните елементи в ресторантите е водата. Настоявайте за бутилирана, а не за вода, която ще ви донесат в чаша или гарафа. И нека, по възможност, бутилката да е стъклена, защото при неправилно съхранение от пластмасовите проникват вредни вещества във водата.

Безплатните предястия

Това са например ядки или соленки, които се сервират заедно с напитките. И понеже са безплатни, най-често няма нова порция за всеки нов клиент. Това е като да ядете от ръката на непознат. В края на работното време те са връщани обратно в съд, откъдето се изсипват по чиниите отново на следващия ден.

Месо с кокал

Парчетата месо с кости са по-трудни за готвене и често са хрупкави отвън и сурови отвътре. За разлика от недопеченото говеждо, полусуровото свинско и пилешко месо са изключително опасни и могат да причинят заболявания от хранителен произход. Имайте предвид и факта порцията с кокали съдържа по-малко месо.

Промоции със сос

За да избегнат изчерпване на продуктите, ресторантите често поръчват повече храна, отколкото им е нужна. В края на деня останалото от предния ден се превръща в утрешна промоция, прикрита със сос.

Сосовете прикриват истинския вкус на продуктите, предупреждават готвачите. Бъдете предпазливи с месо, който е задушено и приготвено в тестени изделия, яхния или супа.

Руло Стефани

Първо, често се прави от нискокачествено месо, но ресторантите смятат, че ако го удавят в достатъчно сос и подправки, няма да забележите.

За да привлекат клиентите, много ресторанти използват думи като "домашен", "домашно приготвена", че дори вмъкват и майката в рекламата. Не обиждаме майка ви, просто ви съветваме да поръчвате пържола.

Морски дарове от тук - от там

Освен ако ресторантът не е известен със своите морски дарове, няма гаранция, че ще получите това, което е в менюто. В кухнята могат да сменяте рибата ви с по-евтина, а това е често прилаган трик и от дистрибуторите.

Гурме кухня

Когато ресторантът работи с продукти в малки количества, като например масло от трюфели, гъши дроб и други, много клиенти вярват, че получават гурме вкус на сравнително ниска цена. Повечето масла от трюфел обаче са създадени чрез смесване на зехтин с химически аромати. Маслото от този вид гъби е една от осемте най-надценени съставки – то е скъпо, но е направено от евтини продукти.

Сладолед

Освен ако не е с екзотичен вкус, не е добра идея да поръчвате сладолед в ресторанта. Можете да го купите и от магазина за по-малко пари.

Вижте още: Разходка из световните ресторанти, които предлагат основно вода

Пилешко

Бъдете смели. Не си поръчвайте пилешко, което най-вероятно често приготвяте вкъщи.

Пица извън пицарията

Пицата е златна мина за ресторантите: евтини съставки и големи надценки. Така че поръчването на пица в ресторант, който не е пицария, е загуба на пари и домати. Вероятно ще получите замразена пица, продадена с 300% надценка.