Камаз спря доставките на камиони за Украйна
Руският производител на камиони Камаз прекрати доставките в Украйна от началото на 2014 г., съобщи „Прайм", като се позова на прессъобщение на компанията. Камаз също така е спрял да сертифицира автомобили за украинския пазар.
Прекратяването на доставките на автомобилния производител се обяснява със сложната обстановка в страната и като следствие от девалвацията на украинската гривна, което води до поскъпване на автомобилите за крайния потребител.
В компанията отбелязват, че това може да повлияе на нивото на продажбите на Камаз. Кога ще се възстановят доставките към момента остава неизвестно.
Камаз е най-големият производител на товарни автомобили в Русия. През 2013 година компанията е произвела 43 800 камиона, от които за експорт са били 5700, в това число 700 - за украинския пазар.
Генералният директор на компанията Сергей Коготин е заявил в интервю за „Интерфакс", че през 2014 г. „Камаз" планира да продаде 43 500 автомобила на стойност около 120 млрд. рубли, съобщи Дарик.
Най-големият акционер в компанията е държавната корпорация „Ростех" - 49.9%, компанията Avtoinvest Ltd с 24.53%, германската Daimler (11%), KAMAZ International Management Co. (4.25%), Европейската банка за възстановяване и развитие (4%) и Decodelement Services Ltd (2.73%).
Възползвайки се от колебанията в курса на украинската гривна, автодилърите в Украйна започнаха да разпродават складовите наличности от автомобили, в опит да реализират печалби на украинския пазар.
По данни на „Автоконсалтинг", през февруари 2014 г. е отчетен ръст от продажбите на автомобили от чуждестранни марки, който е с 15% по-висок спрямо януари 2014 г. По официални данни, от началото на годината ръстът на продажбите на чуждестранни автомобили в Украйна е с 4%.
За това най-много допринася покупката от държавата на 1200 автомобила Toyota Prius за нуждите на Министерството на вътрешните работи на Украйна. Според експерти, ако се запази ситуацията на нестабилност в Украйна, запасите от автомобили в складовете на автомобилните дилъри ще стигнат най-много за още месец и половина, а производителите се въздържат да доставят нови заради колебанията в курса на украинската валута.